Gå til innhold

Fjerning av fettkuler i hodet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gjør ikke vondt. Du kjenner stikket fra bedøvelsessprøyten, men det er ingen stor smerte. Selve fjerningen av kulen kjenner du ikke pga bedøvelsen.

Vanskelig å si nøyaktig hvor mye som må barberes bort, blir vel størrelsen på kulen i hvert fall. De tar alltid mer enn man vil at de skal ta, men heldigvis vokser hår ut igjen.

Det er viktig at de klarer å operere ut kulen uten å stikke hull på den. Hvis den stikkes hull på er det gjerne umulig å få den ut etterpå, og da må de bare tømme den for verk og håpe at den ikke vokser igjen senere.

Ikke bekymre deg, det er bare en liten fille-operasjon og null stress :)

AnonymBruker

Gjør ikke vondt. Du kjenner stikket fra bedøvelsessprøyten, men det er ingen stor smerte. Selve fjerningen av kulen kjenner du ikke pga bedøvelsen.

Vanskelig å si nøyaktig hvor mye som må barberes bort, blir vel størrelsen på kulen i hvert fall. De tar alltid mer enn man vil at de skal ta, men heldigvis vokser hår ut igjen.

Det er viktig at de klarer å operere ut kulen uten å stikke hull på den. Hvis den stikkes hull på er det gjerne umulig å få den ut etterpå, og da må de bare tømme den for verk og håpe at den ikke vokser igjen senere.

Ikke bekymre deg, det er bare en liten fille-operasjon og null stress :)

Takk for svar:)

Godt og høre at det ikke kommer til og gjøre vondt. Men kjedelig å høre at de bestandig tar mere hår vekk enn man ønsker. Føler seg ikke så flott når sommeren nå kommer og man går med flere skalla flekker på hodet :( Hadde det bare vært på vinteren når man uansett har på seg lue ute så hadde det vært litt bedre. men men ventet et år på denne opperasjonen så får vel bare ta den.

Stikke hull på kulen?? Den er jo helt hard, føler ikke akkuratt som at det er noe flytende som kan renne ut hvis man stikker hull på den??

Sikkert litt forskjellig praksis på dette her..

Jeg har fjernet fettkuler i hodet, da satte de en bedøvelsesprøyte og laget et lite snitt i kulen og klemte de ut. De var helt harde å ta på, men var tydligvis væskefylte inni.

Tok ikke bort noe hår.. Legen hadde på noe limgreier over snittet, sydde ikke. Og de er ikke kommet tilbake. Gjorde dette hos hudlege..

Annonse

AnonymBruker

Fjernet to stykker for ca en mnd siden, hos fastlegen min. Han barberte ikke bort noe hår, jeg måtte sy fem sting, men de syntes ikke og jeg tok de selv etter 14 dager=) Gjorde absolutt ikke vondt, og jeg er en skikkelig PYSE =)

AnonymBruker

Oi, interessant å lese at dere ikke trengte å fjerne noe hår!! Må ta opp dette med fastlegen min. Har en fettkul som begynner å bli irriterende, men den er på en plass hvor det blir jævlig kjipt å få en hårløs flekk.

• 5 måneder senere...
Gjest AnonymHerInne

vurderer også å fjerne min.. lei av å bli kalt fettklump :b

Plages med tørr hodebunn, så klipper håret 3mm, og da synes det en klinkekule på toppen (jeg er gutt ja).. Hvordan gikk det å fjerne den, du som lagde tråden? Vondt?

vurderer også å fjerne min.. lei av å bli kalt fettklump :b

Plages med tørr hodebunn, så klipper håret 3mm, og da synes det en klinkekule på toppen (jeg er gutt ja).. Hvordan gikk det å fjerne den, du som lagde tråden? Vondt?

Ts her:

Det gikk fint og fjerne alle kulene. Opperasjonen gjorde ikke noe vondt, og de fjernet ikke mer hår enn de måtte. I en uke etter den første kulen jeg fjernet hadde jeg vondt for å ligge på det området av hodet. Men den kulen gjorde vondt også før jeg opperete den, så har kanksje noe med det å gjøre ?

De to andre kulene gikk helt fint å fjerne =)

Anonym poster: ce182c68b1dce5ea88dbde1e21bd9820

• 3 uker senere...

Forresten noen som vet hva det koster å fjerne ei fettkul på størrelse med ei klinkekule i hodet?

Er vel bare vanlig legetime-kostnader tror jeg? Muligens litt ekstra om det blir en dobbelttime.

Anonym poster: 271c38c6db306eca4e269a82f98330d8

• 1 år senere...

Annonse

• 3 år senere...
AnonymBruker

Gammel tråd. Skal fjerne kuler på Søsterhjemmet i Porsgrunn, noen som har operert bort kuler der og om det er vanlig praksis å barbere der?   Også lurer jeg på hva dere betalte i egenandel?  

Anonymkode: 9be99...0c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...