AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Sitter å vurderer disse hundeparkene her i området nå som det nærmer seg båndtvang. Men er det sånn at man må ha full kontroll på bikkja si om den skal være løs der? Altså jeg har jo en viss kontroll, men hun sliter med å lystre hvis det er andre bikkjer og folk der. Hunden er jo verdens snilleste så det er ikke det at hun gjør noe galt, hun er bare veldig nysgjerrig:) Så hvordan er reglene?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Har sett nok av spinnville hunder der. Det viktigste er vel at den er trygg for andre hunder. At den ikke biter eller ypper til slossing. 5
Gjest HuskyPusky Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Jeg ville aldri ha sluppet løs en bikkje i en hundepark som jeg ikke har 100% kontroll over, og som jeg er sikker på at kommer på innkalling.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Har sett nok av spinnville hunder der. Det viktigste er vel at den er trygg for andre hunder. At den ikke biter eller ypper til slossing. Ja, hun er trygg på både hunder og mennesker, ikke en pingle nei:p Hun er bare veldig leken og nysgjerrig. Men tenker kanskje at andre hundeeiere med full kustus på bikkjene sine reagerer litt eller?
Gjest Bobler Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Jeg ville aldri sluppet hunden i en hundepark overhode. Mye bedre å ha noen faste, trygge og gode lekekamerater for hunden. Fellesslipp med drøssevis med hunder er sjeldent bra for noen. Mye drittbikkjer som får løpe og herje, hunder som blir mobbet, hunder som sloss osv. Nei hundepark er en uting syntes jeg. En ting er 4-5 hunder. Men 10-15 fremmede hunder som man ikke vet noe om er ikke noe å slippe hunden sin med. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Ja, hun er trygg på både hunder og mennesker, ikke en pingle nei:p Hun er bare veldig leken og nysgjerrig. Men tenker kanskje at andre hundeeiere med full kustus på bikkjene sine reagerer litt eller? I "min" hundepark er det hunder med alle typer oppdragelse. Og noen uten..... Tror ennå jeg ikke har sett noen som har stålkontroll på dem, men de er veldig snille og leker fint sammen. Det hender jo det kommer noen som har hunder som skal sosialiseres og de sier de alltid fra at hunden er skeptisk. Da pleier alle å holde hundene eller gå litt vekk og så kan den hilse på de roligste først. Går alltid bra. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Jeg ville aldri sluppet hunden i en hundepark overhode. Mye bedre å ha noen faste, trygge og gode lekekamerater for hunden. Fellesslipp med drøssevis med hunder er sjeldent bra for noen. Mye drittbikkjer som får løpe og herje, hunder som blir mobbet, hunder som sloss osv. Nei hundepark er en uting syntes jeg. En ting er 4-5 hunder. Men 10-15 fremmede hunder som man ikke vet noe om er ikke noe å slippe hunden sin med. Men når man ikke har noen andre alternativ til "slipp" under båndtvangen? Kjenner heller ingen andre med hunder her i området..
Gjest Bobler Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Men når man ikke har noen andre alternativ til "slipp" under båndtvangen? Kjenner heller ingen andre med hunder her i området.. Hvis du ikke har andre steder å dra, ville jeg dratt når det ikke er andre der Man har så utrolig liten kontroll at det er skummelt. Avtal med andre. Spør her, eller på Hundesonen.no, der er det ofte hundetreff i hele landet.
mysticmoo Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Jeg ville aldri sluppet hunden i en hundepark overhode. Mye bedre å ha noen faste, trygge og gode lekekamerater for hunden. Fellesslipp med drøssevis med hunder er sjeldent bra for noen. Mye drittbikkjer som får løpe og herje, hunder som blir mobbet, hunder som sloss osv. Nei hundepark er en uting syntes jeg. En ting er 4-5 hunder. Men 10-15 fremmede hunder som man ikke vet noe om er ikke noe å slippe hunden sin med. Signeres!! Og pluss til deg
Gjest Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Er mye med hunden min i hundeparken. Men der er det inngjerdet, hunden må registreres før den slippes og det er regler som følges. Terho kommer ikke på innkalling der, god andre steder, men der ignorer han meg deluxe! Men aldri hatt noen problemer. Hvis hunder sloss, eller begynner å terge hverandre må de forlate området, gjentar det seg blir man utestengt fra området! Det tilbudet passer ypperlig for meg, og selv om det er som oftest 5-10 hunder der er de godt kjente med hverandre og kommer det nye hunder blir de godt tatt imot. Men de har også et par mål å boltre seg på, så hvis de er lei hverandre pleier de bare gå seg en tur bort derfra! Hunden min tar stadig støtt turer over bakken og rusler baki der! Hele området er gjerdet inn så de kommer seg ikke ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå