Gå til innhold

MØBLER FRA DANMARK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her osm har fått møbler fra danske ILVA? Jeg har så lyst på noe her men trenger en som kan frakte dem fra Danmark og til Norge? Har noen gjort det og kan anbefale et transport firma?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener det står hvordan det har blitt gjort på bloggen hvitstil. Søk der.

Skrevet

Er det noen her osm har fått møbler fra danske ILVA? Jeg har så lyst på noe her men trenger en som kan frakte dem fra Danmark og til Norge? Har noen gjort det og kan anbefale et transport firma?

Ja. ILVA ordner alt. Transport og tollpapirer. Funker 100% Kjøp ivei

Skrevet

Ja. ILVA ordner alt. Transport og tollpapirer. Funker 100% Kjøp ivei

Blir det ikke kjempedyrt med frakt og toll osv?

Skrevet (endret)

Det er ikke toll på møbler. Om alt forgår riktig skal en utenlandsk butikk/bedrift trekke fra landets mva (moms), legge til transportkostnader og ved innførsel skal norsk mva betales på varens verdi og frakt. Det er antagelig et gebyr som må betales ved innførsel, men jeg har ikke oversikt hva det måtte være. Uansett antagelig lite iforhold til verdien av varen i dette tilfellet.

Dansk moms er 25% som den norske.

Endret av skrue
Skrevet

Blir det ikke kjempedyrt med frakt og toll osv?

Niks. Rett som Skrue sier.

Ingen toll på møbler, og moms lik på den norske. 25% i DK (som trekkes av) og 25% i Norge, som da legges til. Opp i opp mao.

Frakt husker jeg ikke helt, men de hadde avtale med et transportselskap som hadde ok pris. De leverte i norge ukentlig.

Alt fungerte kjempegreit. Vi kjøpte masse. (salong, spisestue, flere stoler, benker og skap)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...