Gjest Donna Skrevet 16. januar 2004 #1 Del Skrevet 16. januar 2004 Hvor ofte klipper du klørne til hunden din? Jeg pleier å klippe ca en gang i månden- men det varierer mye. jeg kunne sikkert gjort det oftere. Da klipper jeg av noen millimeter på tuppen bare. Målet er å få de så korte at det ikke sier "klikke- klakke, klikke -klakke" på gulvet når han tasser rundt. Kanskje jeg burde begynne å klippe en gang i uken en perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 16. januar 2004 #2 Del Skrevet 16. januar 2004 Vi klippet aldri klørne til Schæferen vi hadde. Det var aldri nødvendig, fordi vi gikk så mye turer med ham. Jeg hadde en Schæfer tidligere også. Hun hadde jeg i 8 år, og klipte aldri en klo. Mosjon langs veien gjorde arbeidet for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 16. januar 2004 #3 Del Skrevet 16. januar 2004 Vi tråkker ikke nok på astalt :oops: Så her må det klippes. Heldigvis er klørne lyse og hunden enkel å ha med å gjøre så det er ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 16. januar 2004 #4 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg er bare kjempeglad for at jeg slapp og klippe klør. Jeg er ei skikkelig pyse, som er redd for å gjøre noe feil... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 16. januar 2004 #5 Del Skrevet 16. januar 2004 Det er ikke gøy når man klipper så det blør nei, og hunden griner og nekter å samarbeide etterpå og man er skjelven selv. Jeg har gjort dette en gang og to på mine foreldres hund. Frister ikke til gjentakelse :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 16. januar 2004 #6 Del Skrevet 16. januar 2004 Sambo klipper når vi ser det er behov for det. Går sikkert en mnd mellom hver gang. Hadde vi ikke hatt tepper i alle rom hadde vi nok hørt behovet litt tidligere kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 16. januar 2004 #7 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg klipper ikke klørne selv - lar veterinæren gjøre det - etter at jeg klippet litt for mye en gang så kuttet jeg det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 17. januar 2004 #8 Del Skrevet 17. januar 2004 Den ene prøver jeg å klippe hver uke. Den andre klipper jeg noen få ganger i året. De har veldig forskjellige poter og sliter derfor veldig forskjellig på klørne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 17. januar 2004 #9 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg klipper de annenhver uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zala Skrevet 17. januar 2004 #10 Del Skrevet 17. januar 2004 Hundeklør slites veldig ulikt, alt ettersom hvilken kvalitet kloen er av og om den for eksempel går mye på asfalt. Selv klipper jeg klørne på hundene mine, ca en gang i uken. Jeg får hetta av å høre dem tasle rundt på parkettgulvet med lange klør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 18. januar 2004 #11 Del Skrevet 18. januar 2004 Tror jeg skal begynne å klippe litt oftere. For den klikke lyden på gulvene er rene torturen tidlig om morgenene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. januar 2004 #12 Del Skrevet 18. januar 2004 Vi fikk et veldig godt råd av dyrlegen når vi spurte om hvor ofte vi burde klippe klørne til vår hund. "Klipp lite og ofte!" Da er det nesten umulig å klippe nervene og hunden lærer seg å ligge stille når man klipper. Elles kan man se på undesiden av klørne om man kan se nervene. På noen hunder er dette enkelt (lyse klør), mens på andre hunder er det nesten umulig. Vi klipper en gang i uka eller en gang hver 14-dag. Kommer litt an på. Det er ikke godt for hunden å ha for lange klør og for oss som går mest i skogen eller utenfor asfaltert vei er det best å klippe ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå