AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Lurte på om dersom jeg tar imot barnehageplass til mitt barn, om jeg da senere kan forandre fulltidsplassen til deltidsplass og hvordan jeg evt. går frem da? Og dessuten: Hva skjer om jeg takker ja til barnehageplassen, og senere (før oppstartdato) finner ut at jeg ikke trenger den barnehageplassen likevel ? Må jeg da søke oppsigelse på vanlig måte? Blir ikke det veldig merkelig å sende oppsigelse før oppstart? Noen med erfaring/som har vært i liknende eller samme situasjon?
Loppe Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Dersom du vil ha deltidsplass tror jegfaktisk du må søke på nytt. Har du takket ja, men ikke begynt ennå, må du likevel si opp plassen ogbetale for den første mnd. Firkanta greier.
Merlion Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 I noen tilfeller kan du avtale plassprosent direkte med barnehagen. Mange kommuner tildeler kun heltidsplasser, også kommer det an på hvilke plasser barnehagen har tilgjengelig. Så ta i første omgang kontakt med den aktuelle barnehagen. Ang oppsigelse av barnehageplass man ikke har bruk for. Var ute for det samme i fjor. Pga endring i mannens jobbsituasjon bestemte vi oss på kort tid for å flytte til en annen kant av landet. Jeg sendte da oppsigelse til barnehagen 1 mnd før plassen skulle vært tatt i bruk. Ingen problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå