AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Barn har 6-8 forkjølelser for året, mens voksne har ca. 2-4 forkjølelser per år. Kilde Wikipedia Dette blir noen forkjøleser igjennom året. Hvor lenge holder dere barna hjemme ved en forkjølelse? Er det greit å sende dem på skolen med en lett feber etter at de har hvilt seg i helgen?
Gjest Thessie! Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Forkjølelse betyr ikke nødvendigvis at man er syk. Man får ikke alltid feber selv om man er forkjølet. Dersom barnet har feber og føler seg dårlig, så burde det få være hjemme. Jeg har ikke barn, men ut i fra de barna jeg kjenner, så blir de sjelden syk selv om de er forkjølet, så det går som regel helt fint.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Jeg ser på allmenntilstanden. Har de hatt feber så skal de være hjemme en feberfri dag.
backstage Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Forkjølet og fin form = barnehage/skole Forkjølet og feber = hjemme
makkapakka Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 hvis barnet er så forkjølet at jeg ser det ikke fungerer, klarer ikke snakke bare hoster, orker ingenting, da blir det hjemme. Lett hoste og i fin form så blir det skole.
Jens Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Forkjølelse, slapp og feber= hjemme Forkjølelse uten feber og ok form=skole/barnehage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå