AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Hei! Jeg er nylig blitt joggefrelst, det jeg lurer på er hvor mange prosent av makspuls man bør ligge på om man vil forbedre kondisjonen? Jeg er vant med å trene ofte og mye, akkurat nå har jeg 3 styrkedager i uken, samt cardio type spinning, aerobic, lett svett osv. de andre dagene. Har begynt å fase ut timene med jogging
OPIgirl Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Det beste er egntlig intervall.I motbakker.Da får du eksplosiv kondisjon. Funker som bare det for meg ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Okey, takk for tips! Hvis jeg for eksempel finner en grei bakk, jogger kjappest mulig opp, går ned, jogger opp igjen sånn flere ganger, er det bra nok ? TS.
Gjest *Maja* Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Tenker du å jogge langdistanse? Da skal ikke makspulsen være for høy. Om ikke er jo intervall trening det beste for å takle høyere fart over kortere distanser.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Jepp, mitt første delmål til sommeren er å klare 5 km på under 30 min. TS.
Gjest *Maja* Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Da ville jeg startet med å ligge på 70% og kjøre langdistanse der fokuset ligger på løpeteknikk. Etterhvert som 5 km blir lettere å løpe, så ville jeg satset på intervaller for å få ned tiden. Var slik jeg startet, og jeg har tatt mila på 46.30 minutter. Løper i snitt 5 mil i uka, og den metoden har fungert ypperlig for meg. Har ikke hatt en eneste skade eller problemer med knær. Det farligste er å kjøre på med for mye fart for raskt da det tar tid for kroppen å venne seg til løpingen.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Tusen takk for gode tips *Maja* Da blir det starting i det små, så får jeg øke etterhvert som kroppen er vant med løpingen, tusen takk! Ts.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Og forresten, KJEMPE sprekt av deg å klare mila på så lite tid!!
Gjest *Maja* Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 Tusen takk for gode tips *Maja* Da blir det starting i det små, så får jeg øke etterhvert som kroppen er vant med løpingen, tusen takk! Ts. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå