Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på selvangivelsen at pengene jeg får fra nav ikke er med. Kun det lille jeg har jobbet deltid. Fra 1.1.2011 til 24.06.2011 fikk jeg 3100 utbetalt i mnd fra NAV, og fra 24.6.2011 til 31.12.2011 fikk jeg 6100 utbetalt i mnd av NAV.

Er dette noe jeg må endre på? Det er første gangen i mitt liv at jeg får selvangivelse og jeg ANER ikke hvordan dette fungerer eller hvor jeg endrer, hva som er riktig osv.

Har null oversikt på nøyaktige utbetalinger (var ikke nøyaktig 3100 f.eks kanskje 3189,-) og det går kun 6 utbetaliger tilbake på NAV.

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på dette selv. Men jeg har fått sånn årsoversikt fra NAV da, og det står der at jeg ikke skal skatte av pengene hvertfall. Men de står likevel ikke på selvangivelsen, og jeg lurer på om må føre dette opp?`Isåfall må jeg lete veldig mye etter det arket igjen..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skal føres opp, med mindre det er penger til livsopphold fra NAV Sosial. De pengene er skattefri.

Skrevet

Noe av pengene er fra NAV sosial, annet er kurs-penger. Men jeg vet ikke hva som er hva, hva gjør jeg da?

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis jeg ikke endrer noe?

AnonymBruker
Skrevet

hva skjer hvis jeg ikke endrer på selvangivelsen?

AnonymBruker
Skrevet

Ring nav/skatteetaten og spør om kurspenger.

Penger fra nav sosial skal ikke skattet av og ei oppgis som inntekt.

Skrevet

Du skal jo få en slags lønns- og trekkoppgave fra NAV, der det står spesifisert hva slags utbetalinger som er skattbare og hva som er skattefritt, i tillegg til hvor mye forskuddstrekk som er trukket.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis pengene er individstønad så er det ikke skattbar inntekt.

AnonymBruker
Skrevet

Men man skal føre individstønad også? Hvordan gjør man det egentlig?

Skrevet

Noe av pengene er fra NAV sosial, annet er kurs-penger. Men jeg vet ikke hva som er hva, hva gjør jeg da?

Sosialpenger skal ikke skattes for, og uten at jeg skal si noe 110% sikkert, er ikke kurspenger heller det :) Så det er nok derfor det ikke er oppført. Men ring NAV for sikkerhets skyld om du er usikker.

Jeg mottar arbeidsavklaringspenger hver måned som jeg skatter for. Men jeg skatter ikke for andre stønader jeg får som skolepenger (50 000 i året), transport (350 i mnd for busskort) og stønad til skolesaker/bøker (6000 i året).

....ganske mange stønader når jeg ramser det opp slik, i grunnen :blink:

Skrevet

Kurspenger er jo individstønad, det skal vel føres? Selvom det er skattefritt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...