AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Jeg er ikke så veldig oppdatert på radio og slikt, men har fått med meg at fm forsvinner og at man da går over til noe nytt. Har lyst til å kjøpe ny radio, men ikke om den ikke kan brukes om noen år. Har sett på denne: http://www.landromantikk.no/produkter/roberts-radio/dab-radio/roberts-radio-duckegg-dab.html Noen som kan si om dette er en som kan brukes på det nye som kommer etter hvert?
Lutetium 71 Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Send en mail til selgeren og spør om radioen er istand til å ta imot og (viktig!) dekode DAB+ sendinger. Jeg ville ihvertfall aldri kjøpt en så dyr radio uten å ha fått dette på det rene. Idag er det kun DAB (første versjonen) som blir brukt i Norge, mens de i blant annet Nederland og Tyskland har gått for den mye bedre standarden DAB+. En mottaker som kan ta inn DAB+, kan naturligvis også ta inn DAB, så du låser deg ikke. Derimot har nrk låst seg, siden de har investert mye i gammel DAB teknologi. Ett annet alternativ er å gå for en som har wifi, så du kan ta inn internettradio.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå