Gå til innhold

Tilbakebetaling av restskatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg er student og fikk nesten 5000 i restskatt. I juni får jeg ikke støtte fra Lånekassen, og jeg må på ett vis betale alle faste utgifter+denne restskatten. Noen som vet om det er mulig å dele beløpet opp? Og koster det da en formue i renter? Når skal restskatten egentlig betales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Restskatt trenger du ikke å betale før du får en regning i posten. Jeg skulle betale 2500 i fjor, det kom på to forskjellige regninger. Den ene skulle betales i august og den andre i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også få til en avtale om at du betaler over et helt år. Inntil et år kan skatteetaten bevilge deg uten videre. Renter blir bare en bagatell opp i det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restskatt trenger du ikke å betale før du får en regning i posten. Jeg skulle betale 2500 i fjor, det kom på to forskjellige regninger. Den ene skulle betales i august og den andre i september.

Så du fikk automatisk sendt ut to regninger uten å be om det? Betalte du kun restskatt på de regningene, eller var det mye renter der, husker du det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du fikk automatisk sendt ut to regninger uten å be om det? Betalte du kun restskatt på de regningene, eller var det mye renter der, husker du det? :)

Jeg ba ikke om det nei :) Husker ikke om jeg betalte renter, men det var ikke mye i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

all skatt over 1000 kr blir delt i 2.

I år er aller tidligste forfallsdato for tilbakebetaling av skatt 20. august 2012, og termin 2 er 24. september.

Om du vil unngå renter må du betale før 31. mai. Og heter innbetalt tilleggsforskudd personlig.

http://www.kemnerkontoret.oslo.kommune.no/privatperson/restskatt/betalingsvansker/

Kidnummer kan du generere selv her, og se vedlagt bilde for utfylling

https://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Lag-KID-nummer/Lag-KID-nummer/

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...