Gå til innhold

Kuala lumpur....og Langkawi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir veldig glad for tips og ideer..

Skrevet

Var begge stedene i fjor sommer. Om det er bading i havet du ønsker deg så ville jeg kikket på andre alternativer(KL ligger litt innover i landet). Langkawi virket som det var HOT på 80-tallet, men sliter litt i dag. Det var ganske dyrt der og generelt overvurdert. Kan legge til at det er mulig å ta seg en tur til Thailand med båttur derfra, selv om vi ikke gjorde det.

Perinthian islands skal visst være MYE bedre enn langkawi. Ellers vil jeg anbefale Tioman, mest fordi det er litt "øde øy-stemning".

AnonymBruker
Skrevet

I utkanten av Kuala Lumpur er Batu Caves, det var et av høydepunktene på vår tur :) Var bare etpar dager i Kuala Lumpur, og Batu er det jeg husker best. 'Show cave' var ikke det mest spennende, vi ble med på tur i the dark caves, det var helt fantastisk!! Såfremt man ikke er hysterisk redd for slanger, insekter og flaggermus da.. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips:-) Ja,jeg er hysterisk redd slanger....blir dårlig bare av å tenke på en...var de nærme dere da? Giftige? hmm.....

AnonymBruker
Skrevet

Vi så bare en slange, den var vel et par-tre meter unna. Det er jo helt mørkt der inne, så man ser jo ikke alt som finnes av dyr der uansett :) Guiden mente den var giftig, men ikke aggressiv. Den hadde nettopp spist kunne vi se, en stor flaggermusformet klump midt på den :gjeiper:

Skrevet

Hei

Jeg var på ferie til KL og Langkawi for noen år siden og her er et reisebrev fra KL http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm og et fra Langkawi http://gardkarlsen.com/Malaysia_Langkawi.htm . Jeg likte ikke KL første gang jeg dro dit men nå har jeg vært tilbake mange ganger på jobb så jeg er blitt mer glad i byen. Du bør få med den nevnte Batu caves, Petronas Twin towers (en kan kommer opp til 86. etasje), akvariet i Convention center, KL Tower, Petaling street, spise på gata på Jalan Alor, ha en mojito på 7ate9, ha en drink med utsikt på Luna bar osv.

Vi var både på Perhentian og Langkawi - jeg ble litt skuffet over Langkawi for å være ærlig. Stranden var nydelig men der som vi var, var det ikke spesielt bra å bade. Det var lang grunt og bunnen var fullt med døde koraller som ikke var spesielt gode og trø på. Ellers er øya betydelig roligere enn øyene i Thailand hvis du har erfaring derfra. Ta kontakt hvis du har flere spørsmål :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig takk,mange gode tips og flotte reisebrev,veldig interessant å lese:-)Kanskje jeg kommer med flere spm etterhvert:-)

Skrevet

Når skal du reise TS? Jeg skal også dit skjønner du, så synes det har vært moro å følge med her. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser i beg av juni:-) Blir spennende ja...og noe helt nytt. Har aldri vært utenfor Europa.Når skal du da?

Skrevet

Reiser andre uka i juni! Har aldri vært der før, men har vært mye i Thailand 9 ganger nå - tror jeg.

Vi skal være 14 dager på Langkawi og tre dager i KL på veien hjem.

Vi gleder oss også!

Ha en skikkelig fin tur da!

AnonymBruker
Skrevet

Takk det samme:-) Gleder oss:-) Blir ei lang reise...vi flyr fra København til Bangkok,videre til Singapore....så muligens tog til Kuala Lumpur.

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nysgjerrig, hvordan hadde dere det i Kuala Lumpur og Langkawi? Vurderer å reise dit selv. :)

Anonym poster: 1d3f3aaaaaaad6beada09a1b40119477

Skrevet

Planlegger tur til malaysia neste år...har vært der en gang før i 96, så leeenge siden. da var jeg ikke på noen strandsteder..bare byer og høylandet. Nå vil jeg til KL, Tioman, Redang eller Perhentian. Reiser m mann og to barn...lærer opp ungene til å bli gode backpackere;)

Skrevet

Malaysia er fantastisk! Husk å ta turen innom Chinatown i KL, og aldrialdri ha med deg verdisaker inn på et spa der...

Ang, Langkawi: det er veldig fint å dra på båttur i Mangrovene! Dere får med dere en guide, og kjører innom en flaggermushule, titter bort til Thailand, ser på ørner og fisker i tillegg til naturen. Veldig fint! Var også på en to-tretimers guidet tur i regnskogen på Langkawi, og det var også veldig fint og spennende. Guiden hadde omtrent vokst opp i skogen der, så han var kjempeflink til å vise, forklare osv. Men ikke gå uten guide i regnskogen, det er ikke trygt.

Ellers er ikke "shoppingen" de reklamerer for noe særlig, og den største byen på Langkawi er litt kjip mtp på restauranter, så vi endte opp med å ta taxi til andre siden av øya hver kveld.

Skrevet (endret)

Planlegger tur til malaysia neste år...har vært der en gang før i 96, så leeenge siden. da var jeg ikke på noen strandsteder..bare byer og høylandet. Nå vil jeg til KL, Tioman, Redang eller Perhentian. Reiser m mann og to barn...lærer opp ungene til å bli gode backpackere;)

Heldige barn som får oppleve Malaysia. :) Når reiser dere? Er også i gang med å planlegge tur til Malaysia og kunne tenke oss å reise i februar, men da er Tioman og Perhentian utelukket på grunn av været, så vi vurderer i øyeblikket Kuala Lumpur + Langkawi og Penang.

Malaysia er fantastisk! Husk å ta turen innom Chinatown i KL, og aldrialdri ha med deg verdisaker inn på et spa der...

Ang, Langkawi: det er veldig fint å dra på båttur i Mangrovene! Dere får med dere en guide, og kjører innom en flaggermushule, titter bort til Thailand, ser på ørner og fisker i tillegg til naturen. Veldig fint! Var også på en to-tretimers guidet tur i regnskogen på Langkawi, og det var også veldig fint og spennende. Guiden hadde omtrent vokst opp i skogen der, så han var kjempeflink til å vise, forklare osv. Men ikke gå uten guide i regnskogen, det er ikke trygt.

Ellers er ikke "shoppingen" de reklamerer for noe særlig, og den største byen på Langkawi er litt kjip mtp på restauranter, så vi endte opp med å ta taxi til andre siden av øya hver kveld.

Hva het stedet/området med de beste restaurantene? Mat er viktig på ferie :sikle:

Og hvor på Langkawi bodde dere? :)

Edit: Siterte dobbelt..

Endret av Kokos
Skrevet

Vi reiser i mai, derfor østkysten. Var på Fillipinene ifjor, magisk der ig....nydelig! Har og hatt m smågullene til Thailand flere ganger, men vi må jo utvide horisonten;)

Skrevet

Var som nevnt tidligere i tråden på Langkawi i 13 dager og deretter i KL i tre døgn.

Det var en Storslagen ferie!

Vi bodde på Casa del Mar, noe som gjorde denne ferien fullendt. Maken til hotell og betjening skal du lete lenge etter. :rodmer:

Jeg har litt dårlig tid akkurat nå, men kan skrive mer senere hvis det er noen som lurer på noe spesielt.

Skrevet

Er for øyeblikket i Singapore flyplass på vei til KL!

Har vore her i tre veker, og storkosa oss!

vi hadde først ei veke i KL, fin by, men 7 dagar er litt for lenge, masse bra shopping, ting og sjå osv.

deretter nokre dagar på Tioman, heilt fantastisk, kunne lett vore der i tre veker!

deretter Kuching i 5 dagar, guida tura, veldig bra!

No har vi avslutta reisen i Singapore i 4 daga, spennande, men dyr by!

Malaysia kan absolutt anbefalest, billig, fint og trivelige folk! Har hørt mange som er skeptiske pga at det er mange muslimar, og dette kan vere til hinder i uteliv, bekledning osv, dette merka vi ingen ting av, sjølv ikkje under ramadan, som er no :)

Ta gjerne kontakt om du treng tips til ting, vi er kjempefornøyd med turen vår! :)

Skrevet

Emas, hvor bodde dere på Tioman? Hvilke av strendene der anbefaler du? Stille og rolig eller litt livat? Hvor bodde du i KL? Sist eg var i KL bodde eg på et shabby backpackersted til 15 kr natta...skal oppgradere en litt nå;) Satser på en natt v ankomst og to netter v hjemreise i KL. Vil vise ungene Batu Caves og Petrona Towers.

Skrevet

Vi budde på Bagus place, www.bagusplace.com på tioman, heilt supert! I KL budde vi på double tree Hilton, også veldig grei. Begge disse hotella er 5 stjerners, men absolutt verdt det! Eller kan vi tipse om at Petrons ikkje er verdt å ta turen opp i, sidan utsikta er kun to veiar, sidan en ikkje får komme til toppen...en ser ting veldig godt fra bakkenivå rett fram for tårna :)

Veit ikkje kor gamle ungane dine er, men kan gjeerne anbefale segway tur i Lake Gardens! MAGISK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...