Gå til innhold

Konfirmasjon og gjester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er vedlig i tvil her.

Far og jeg er skilt fra 8 år tilbake. Jeg har ny mann. Vi skal nå holde konfirmasjon for vår eldste. Dette blir holdt hjemme hos meg pga økonomi. Jeg lager også all maten. Gjestene er en blanding av slekt fra begge sider samt mann og hans to barn. Vi blir ikke flere enn 15-20 stk og flertallet blir fra fars familie.

Jeg har tidligere spurt far om konfirmasjon, tanker, gjester mm. Også spurt hva han kunne bidra med. Ingen tanker og formeninger og det han kunne bidra med var å hente besteforeldre på flyplassen. Sånn i siste liten så har jeg fått spørsmål om han kunne invitere en ekstra. Jeg har spurt om hvem og hvilket forhold vedkommende har til konfirmanten. Det viser seg at konfirmanten aldri har truffet vedkommende. Jeg sa nei. Jeg synes ikke at en konfirmasjon er stedet hvor man introduserer nye folk. Nå er far snurt.

Hva hadde du gjort i en sånn situasjon?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg, det er ikke greit å introdusere ny kjæreste (som jeg går ut fra at det er) i barnets konfirmasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Enig

Skrevet

Siden han ønsker å invitere denne gjesten, er det av en grunn, og da er det ikke opp til meg å nekte.

Men jeg ville bedt ham tenke på om det var noen mulighet for at ungdommen kunne treffe denne gjesten før konfirmasjonen hvis det er slik at dette er hans nye kjæreste.

AnonymBruker
Skrevet

Er vedlig i tvil her.

Far og jeg er skilt fra 8 år tilbake. Jeg har ny mann. Vi skal nå holde konfirmasjon for vår eldste. Dette blir holdt hjemme hos meg pga økonomi. Jeg lager også all maten. Gjestene er en blanding av slekt fra begge sider samt mann og hans to barn. Vi blir ikke flere enn 15-20 stk og flertallet blir fra fars familie.

Jeg har tidligere spurt far om konfirmasjon, tanker, gjester mm. Også spurt hva han kunne bidra med. Ingen tanker og formeninger og det han kunne bidra med var å hente besteforeldre på flyplassen. Sånn i siste liten så har jeg fått spørsmål om han kunne invitere en ekstra. Jeg har spurt om hvem og hvilket forhold vedkommende har til konfirmanten. Det viser seg at konfirmanten aldri har truffet vedkommende. Jeg sa nei. Jeg synes ikke at en konfirmasjon er stedet hvor man introduserer nye folk. Nå er far snurt.

Hva hadde du gjort i en sånn situasjon?

Nei,konfirmasjon er ingen dag og introdusere nye folk. Denne dagen er for de som har hatt et forhold til konfirmanten.

Som gjest som er ukjent,så må det føles veldig spesielt.

Har selv takket nei til en konfirmasjon pga at jeg ikke kjente noen,selv ikke konfirmanten. Jeg var fjern slekt av mor til barnet,og som jeg ikke haddde snakket med på ti år. Ville ha følt meg ganske fremmed der vil jeg tro. Hvorfor jeg ble bedt? Aner ikke.

Var i en 40 årsdag,og der dukket en gjest opp med en helt ny dame. Skillsmissen var ikke i orden, og resten av familien fikk sjokk. Damen var heller ikke bedt i dagen. Ingen som ante hvem hun var. Ble en merkelig introduksjon

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ser at de fleste tenker det samme som meg.

Da tolker jeg det dit hen at jeg ikke er den store, stygge heksa som bare er ekkel. Hadde vært anderledes i et stort selskap, men når vi bare blir 15-20 stk som alle kjenner konfirmanten godt så blir det i mitt hode litt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...