Gå til innhold

Hva slags duker bruker du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Heldekkende på stuebordet, det har fått en del stygge flekker og blitt slitt i årenes løp. Løper på spisebordet til hverdags, gjerne heldekkende når jeg har besøk. Ellers har jeg ulike duker/løpere til advent, jul, påske, fest og hverdags.

Annonse

Her er det kun stuebordet som har duk. Den er ensfarget og heldekkende. Vi har den fordi bordet er gammelt og ikke så fint lenger.

Andre steder bruker jeg ikke duk.

Bruker brikker når vi spiser, men disse tar jeg av når måltidet er over.

Liker ikke løpere.

AnonymBruker

Veldig sjelden at jeg bruker duker, løpere eller brikker. Akkurat nå ligger det faktisk en sak på spisebordet, men det er egentlig et skjerf. :fnise: I brunt og gull, og med frynser på begge ender.

Ellers bruker jeg bare duk til jul eller eventuelt når jeg har middagsselskap.

Har nesten gitt opp duker jeg .Mannfolk og bikkjer asså :fnise:

De drar vekk duken,søler mat/drikke på duken.Setter fra seg ting så duken blir krøllete.

Men bruker slike løpere,der det ikke henger nedenfor bordet .Kun en liten søt sak midt på bordet.Dvs om ikke en av mannebeina har kastet duken på kommoden da :snurt:

AnonymBruker

Her er det ingen duker, brikker eller løpere. For meg er det litt som gammeldame greie... :sjenert: og er dermed litt overrasket over denne tråden der dere unge folk skriver dere bruker dette til hverdags. Hmm.

Her kommer duker, brikker og løpere frem når det er jul :-) og selfølgelig duk når jeg har dekket på til familie kaffebesøk i div anledninger.

Annonse

Her er det ingen duker, brikker eller løpere. For meg er det litt som gammeldame greie... :sjenert: og er dermed litt overrasket over denne tråden der dere unge folk skriver dere bruker dette til hverdags. Hmm.

Her kommer duker, brikker og løpere frem når det er jul :-) og selfølgelig duk når jeg har dekket på til familie kaffebesøk i div anledninger.

Gammeldame å bruke duk?? :klo: Duk er jo dekorativt, og med tekstiler blir det ikke så "kaldt" hjemme.

Endret av Lista
Annonse

Løpere på spisebordet, spisebordet og i gangen har jeg en kommode der jeg har en hvit hekleløper som er det siste jeg fikk av Oldemor før hun døde *nostalgisk*

Ellers er det brikker.

Heldekkende duk bruker jeg kun på spisebordet på juleaften og nyttårsaften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...