Redbull Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Hva er dine rutiner når dere er kommet hjem fra tur, og det har regnet hele veien?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 tørker av henne, eller dusjer av henne om vi har vært på tur der hun har blitt skitten. Hun rister seg først, og deretter tørker jeg henne med håndkle.
Gjest Cessie Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 1. Kommandoen "Riste seg" før vi går inn. 2. Kommandoen "Gå på badet" når vi kommer inn. 3. Kommandoen "Gå i dusjen" hvis han er skitten. 4. Tørking. 4
Gjest Spinell Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Frotterer hele hunden med håndkle. Tørker skitne labber ekstra godt. Min hund er ingen badehund, så kampen om å dusje kan vi rett og slett ikke ta flere ganger om dagen. Det blir litt ekstra støvsuging og gulvvask istedenfor 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Samme som Spinell. Jeg har tatt opp en dusjepisode på telefonen min for det er ingen som ikke tror på hvor ille det er før de hører det selv. Bor i blokk og ulene høres i to etg. over. Da sier det seg selv at hun ikke kan dusje hver dag.
mysticmoo Skrevet 26. mars 2012 #7 Skrevet 26. mars 2012 Kommando 'riste seg' utenfor døren. Vente pent i gangen til jeg har hentet hundehåndkle Tørker hunder foran og bak opp og ned. Dusjer bare hvis de er gjørmete e.l, noe som skjer ca 2 ganger i året.
Gjest NozMonster Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 (endret) 1. Kommandoen "Riste seg" før vi går inn. 2. Kommandoen "Gå på badet" når vi kommer inn. 3. Kommandoen "Gå i dusjen" hvis han er skitten. 4. Tørking. høres ut som du har en veloppdragen hund jeg har regndress til henne jeg. hunden min er en puddel, så hun blir så kald om hun blir våt. så når vi kommer hjem, så tørker jeg lappene og nederst på beina hennes, og vips- like ren og pen som før min er veldig lite glad i dusjing og bading, så det skal hun få slippe så ofte som mulig Endret 26. mars 2012 av NozMonster
Gjest Bobler Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 Ber han riste seg ute, før vi går inn og tørker av labbene. Så tar han en runde rundt i leiligheten hvor han løper som en forbanna idiot, før han tørker seg selv på teppet i gangen. Han er så forbaska søt at det gjør ingenting at gulvene og sofaen blir litt våt.
challenger Skrevet 26. mars 2012 #10 Skrevet 26. mars 2012 Hvis bikkja bare er våt og ikke skitten, tørkes hun bare med et håndkle. Er hun VELDIG møkkete/gjørmete blir det tvangsdusjing:p Skulle virkelig ønske jeg hadde badekar for da hadde ikke badegulvet mitt sett ut som et badebasseng etter en uskyldig dusj av bikkja..
Sinner Skrevet 26. mars 2012 #11 Skrevet 26. mars 2012 Tørker de så godt det lar seg gjøre og legger fram håndklær som de kan ligge på. Angrer voldsomt på at jeg ikke har lært de til å tolerere føner.
Sugar&Spice Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Etter en lang skogstur i gjørme pleier jeg egentlig å la henne få løpe litt i gress/sne før vi går inn, som regel ruller hun seg rundt og koser seg der - og det er utrolig hvor mye gjørme som preller av da! Når det bare har regnet er det smart å tenke litt lenger enn nesa rekker og ha et håndkle liggende i gangen (eller oppgangen, som jeg pleier) å tørke av det verste før hun kommer inn. Men heldigvis er vi heldige her, hun simpelthen ELSKER hårføneren! Stiller den inn og så står jeg bare der mens hun tasser rundt, legger seg litt på rygg osv. Bikkja tørker seg selv, egentlig.
LeaMichele Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 jeg kler av han og meg i gangen, før jeg bærer han inn på badet og skyller beina. så tørkes hele han med håndkle.
Sulosi Skrevet 16. april 2012 #14 Skrevet 16. april 2012 Hvis bikkja bare er våt og ikke skitten, tørkes hun bare med et håndkle. Er hun VELDIG møkkete/gjørmete blir det tvangsdusjing:p Skulle virkelig ønske jeg hadde badekar for da hadde ikke badegulvet mitt sett ut som et badebasseng etter en uskyldig dusj av bikkja.. Jeg hadde badekar før og det ble faktisk mere vannsøl da enn når jeg brukte dusj.
Gjest Survival Skrevet 16. april 2012 #15 Skrevet 16. april 2012 Inn i dusjen, spyles litt der og vasker litt pelsen, tørkes med håndkle og gres litt med børste i pelsen
FantasDick Skrevet 17. april 2012 #16 Skrevet 17. april 2012 "Rist deg" før vi går inn, venter i gangen til jeg har fått tørket han med et håndkle.
LittleJ Skrevet 17. april 2012 #17 Skrevet 17. april 2012 Skal jo ikke dusje hunden hver gang den har vært ute i regnet! Litt forskjell fra rase til rase, men veldig få har pels som har godt av det. Hunden min ligger som regel på sofaen sin på verandaen og den er selvfølgelig under tak. Der ligger han alltid en stund etter han har vært utenfor det taket uansett. Den gamle, løene sofaen der er yndlingsplassen hans =P
Gjest Survival Skrevet 17. april 2012 #18 Skrevet 17. april 2012 Skal jo ikke dusje hunden hver gang den har vært ute i regnet! Litt forskjell fra rase til rase, men veldig få har pels som har godt av det. Hunden min ligger som regel på sofaen sin på verandaen og den er selvfølgelig under tak. Der ligger han alltid en stund etter han har vært utenfor det taket uansett. Den gamle, løene sofaen der er yndlingsplassen hans =P Jeg vet ikke om det er meg du sikter til, men jeg gjør dette veldig ofte om sommeren og svært lite på vinteren. På vinteren er jeg opptatt av at hunden skal ha det naturlige fettlaget i pelsen. Noen ganger derimot er det ikke til å komme unna at jeg MÅ dusje hunden. Jeg bruker ingen pelsprodukter, bare vann. På sommeren gjør det ingenting å dusje hunden ofte. Jeg har en rase som tåler vann
LittleJ Skrevet 17. april 2012 #19 Skrevet 17. april 2012 Jeg vet ikke om det er meg du sikter til, men jeg gjør dette veldig ofte om sommeren og svært lite på vinteren. På vinteren er jeg opptatt av at hunden skal ha det naturlige fettlaget i pelsen. Noen ganger derimot er det ikke til å komme unna at jeg MÅ dusje hunden. Jeg bruker ingen pelsprodukter, bare vann. På sommeren gjør det ingenting å dusje hunden ofte. Jeg har en rase som tåler vann Som sagt så gjelder det ikke absolutt alle raser, retriever-rasene feks. kan jo bade døgnet rundt =P Men viktigst å ikke gjøre det på vinteren ja... Men det finnes mange mennesker med dyr som ikke kan noen ting også, derfor er det litt greit å informere om sånt! Har selv en schæfer, hadde jeg dusja han hver gang han ble litt våt hadde jeg ødelagt pelsen hans uavhengig av årstid!
kaprifolen Skrevet 17. april 2012 #20 Skrevet 17. april 2012 Er hun bare litt sølete på beina og magen, tar jeg ut vann og klut og skyller det bort før vi vasker labbene godt. Så tørker vi godt før vi går inn eller i gangen. Er hun ekstra skitten må hun vente på dørmatten frem til jeg får lagt ut håndklær hun kan gå på inn i dusjen. Der skylles hun godt hvis det ikke er tid for shampoo-vask. Er korthåret, så vanlig frottering holder som regel, også tørker hun seg i sola eller foran peisen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå