Gå til innhold

angst medisin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er lovlig å kjøre med en viss mengde medisin i blodet, forutsatt av at det er utskrevet av lege.

Det er nye regler ang. medisin og bilkjørin. Av visse typer så er legen pliktig til å melde fra tl tilsynslegen i fylket.

Eks. 15 mg sobril,tilsvarer en promille på 1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

man kan jo kjøre bil selv om det et trakant. Man skal bare være litt påpasselig.

Forresten er det jo sånn at hvis pilleesken ikke har trekanten, ja funker den jo heller ikke ordentlig.

Kan du begunne at de ikke virker om det ikke er trekant på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en ikke syns at en har problemer med å kjøre bil til vanlig i "påvirket tilstand", så blir det vel et problem hvis en kommer opp i en ulykke og blodprøve blir tatt?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke akkurat sukkertøy det er snakk om. 25mg sobril er ganske sterk dose.

Få hjelp med problemene dine på annet vis før du blir avhengig av beroligende piller, er mitt råd.

Sobril er sterkt avhengihetsskapende. Bakdelen er også at du må ha mer og mer.

I en akutt krise,max 10 dager,men så bør en kutte ut.

25 mg tre g d,er veldig mye,og da er man ikke mye tilstede

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å håndtere angsten i nøktern, edru, klar tilstand istedet for å dope deg ned.

Lør deg å gå skikkelig fordi om du måtte være lam i et ben.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sobril er sterkt avhengihetsskapende. Bakdelen er også at du må ha mer og mer.

I en akutt krise,max 10 dager,men så bør en kutte ut.

25 mg tre g d,er veldig mye,og da er man ikke mye tilstede

Avhenger av person. En jeg jobbet sammen med ble som drukken av å ta en halv paralgin forte. Senere trakk tannlegen to tenner på meg, da fikk jeg nok av de og spiste tre på kort tid (pga smerter). Smerten ble svekket men var der fortsatt og jeg var like klar i hodet som ellers. Ingen større effekt på meg altså. Men så er jeg en av de merkelige personene som er nok så resistent mot medisiner.

Det finnes også de, har jeg hørt, som er resistente mot tåregass. Det fikk jeg høre i forsvaret, der var det noen som tok push ups som bare den inne i "tåregasskammeret", uten å være affisert av tåregassen som lå tjukk som en tåke der inne.

Alle reagerer forskjellig.

• Liker 1
Skrevet

Bra svar. enkelt er det.

Ikke.

• Liker 2
Skrevet

Kan du begunne at de ikke virker om det ikke er trekant på?

Man tar jo sobril fordi. man enten vil bli litt sløv/likegyldig/skjerpet/konsentrert (stryk det som ikke passer), og da er jo den trekanten en liten sånn, "obs, obs, nå har du vikeplikt, vær forsiktig!" en mentalitet mange på sobril glemer at de må være litt varsomme og ikke så brå.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis en ikke syns at en har problemer med å kjøre bil til vanlig i "påvirket tilstand", så blir det vel et problem hvis en kommer opp i en ulykke og blodprøve blir tatt?

Det er det jeg og tenker på..

Gjest Gjest
Skrevet

Likte svaret ditt! :)Helt sant.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du kommer i en ulykke og politiet mistenker at du er ruset blir du tatt med på legevakten for å ta blodprøve. Hvis den viser at du har tatt rusmidler (Sobril o.l er med i denne kategorien) så blir du straffet pga kjøring i påvirket tilstand. Er det ulovlig rus så blir det en sak på det også så klart.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg og tenker på..

Sobril svekker deg,enten du kjenner virkningen eller ei.

>Om det skjer noe? Da mister du lappen,får bot og kansje fengsel.

Man vet jo ikke hvordan med. er i blodet før en tar blodprøve.

Det er heller ikke greit at jeg setter meg bak rattet med to halve pils innabords. Føler med edru,men skjer det noe,så vet vi jo hva som skjer.

Om folk må ta sobril før de kjører bil,så er de ikke kompetent til å kjøre bil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nye regler ang. medisin og bilkjørin. Av visse typer så er legen pliktig til å melde fra tl tilsynslegen i fylket.

Eks. 15 mg sobril,tilsvarer en promille på 1

Dette er FEIL! 15 mg sobril er noe helt annet en 15 mg stesolid (som artikkelen om de nye reglene nevner.)

Det er stor forskjell på stesolid og sobril!

Man kan kjøre med sobril dersom man føler seg skikket til å kjøre bil. Basta Bom!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Sobril svekker deg,enten du kjenner virkningen eller ei.

>Om det skjer noe? Da mister du lappen,får bot og kansje fengsel.

Man vet jo ikke hvordan med. er i blodet før en tar blodprøve.

Det er heller ikke greit at jeg setter meg bak rattet med to halve pils innabords. Føler med edru,men skjer det noe,så vet vi jo hva som skjer.

Skjønner. Men hvorfor sier folk her at du kan bruke det? :S

Da er det jo farlig for de som tar det.. Selv om de tåler medisinen.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er FEIL! 15 mg sobril er noe helt annet en 15 mg stesolid (som artikkelen om de nye reglene nevner.)

Det er stor forskjell på stesolid og sobril!

Man kan kjøre med sobril dersom man føler seg skikket til å kjøre bil. Basta Bom!

Hm, så hva gjør DU om du blir tatt og de sjekker om du har noe i blodet osv da? Da driter du deg ut.

• Liker 1
Skrevet

Hm, så hva gjør DU om du blir tatt og de sjekker om du har noe i blodet osv da? Da driter du deg ut.

Du tar feil. Sjekk det bare ut.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg nesten være enig med deg i, men en som har mye angst og bruker Sobril mot det kan bli en farligere sjåfør uten medisinen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar feil. Sjekk det bare ut.

Hvor har du hørt at det er greit å kjøre med Sobril?

Se for deg at du har tatt Sobril og kræsjer. Hvis føreren av bilen synes du virker påvirket kontakter han politiet og de vil ta en blodprøve av deg, hva tror du skjer?

Om du ikke virker påvirket så skjer det ingenting selvfølgelig. Det er ikke rutine å sjekke alle som småkræsjer.

AnonymBruker
Skrevet

Man surrer ikke rundt og virker påvirket på terapeutiske doser benzodiazepiner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...