AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #1 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har brukt og vasket cirka 3 måneders nye håndklær mange ganger, men likevel loer de kjempemasse og legger igjen et "lag" av lo overalt på badet og små lo biter på kroppen og i håret. Jeg trodde dette ville gå over et vask mange ganger, men neida! Disse er kjøpt på Jysk og er av de dyreste de har der. Hvor kan jeg få tak i gode håndklær som ikke loer (men ikke koster en stor formue)? Hvordan er Ikea sine? Tar også gjerne i mot tips hvis det er noe jeg kan gjøre, de er vasket på 60 grader mange ganger nå. Takker på forhånd
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 jeg sliter med håndkler som loer også, hvor finner man de som ikke gjør det? ser ikke ut på badet 1-2 dager etter vask!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Ikea sine loer ikke. Men IKEA utnyttet jo jødisk arbeidskraft i konsentrasjonsleirene.
Silfen Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Men IKEA utnyttet jo jødisk arbeidskraft i konsentrasjonsleirene. Ja, og det er ikke lenge siden folk ble lobotomerte heller. Synd du ikke slapp unna. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Ikea sine loer ikke. Fornøyd med Ikea sine? Loing er litt av et problem med billige håndklær, og jeg anser Ikea som billig. Men hvis de ikke loer og er behagelige er jo billig et ekstra pluss
Silfen Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Fornøyd med Ikea sine? Loing er litt av et problem med billige håndklær, og jeg anser Ikea som billig. Men hvis de ikke loer og er behagelige er jo billig et ekstra pluss Ja, det er jeg. Kvaliteten er skikkelig god. Med mindre man ser på naturlig slitasje som flekker som ikke går bort etc, så har jeg håndklær fra Ikea som jeg har hatt i 10 år. Nå liker jeg riktignok best håndklær som ikke er nye til å tørke meg med, de må liksom være litt ru, men sett bort fra det så holder de fra Ikea seg veldig god, både når de tromles og alt.
Gjest Badabing Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 De fra Ikea er helt ok. De loer ikke, men blir temmelig harde. Ellers har jeg noen fra Kid som loet inntil de var vasket et par ganger. De har holdt seg myke.
Campanula Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Merkelig, jeg har mange håndklær fra Jysk, og loingen gikk bort etter få vask. De vaskes på 60 grader og tørkes på snor.
Fanta Exotic Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Mine fra Jysk loer ikke. Det gjelder å vaske dem uten mykningsmiddel 2-3 ganger i starten.
Vegglampe Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 (endret) Jeg har flere håndklær fra Jysk. Noen av dem loer ikke.. Men de jeg kjøpte sist loer veldig. Får ett sånn svart "pels"lag rundt kroppen når jeg tørker meg med de. Alle mine er i samme merke, bare forskjellige str og farger. Jeg skal prøve å vaske de uten mykningsmiddel, kanskje det hjelper. Har hørt at hvis man tar de i tørketrommelen så skal det hjelpe. Endret 27. mars 2012 av Vegglampe
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #12 Skrevet 27. mars 2012 Mine fra Jysk loer ikke. Det gjelder å vaske dem uten mykningsmiddel 2-3 ganger i starten. TS jeg har bare vasket de med tøymykner (og vaskepulver), mon tro om loingen slutter hvis jeg ikke bruker tøymykner en stund? Men jeg liker ikke så godt når de er harde og stive...
Fanta Exotic Skrevet 27. mars 2012 #13 Skrevet 27. mars 2012 TS jeg har bare vasket de med tøymykner (og vaskepulver), mon tro om loingen slutter hvis jeg ikke bruker tøymykner en stund? Men jeg liker ikke så godt når de er harde og stive... Når de er helt nye så merker jeg ikke noe til at de blir stive uten tøymykner. Uansett, så trener du jo ikke bruke dem, hvis du syns de er harde. Bare vaske dem først uten tøymykner, og deretter med. Noen ganger hjelper det bare med en runde også Lykke til!
Cata Skrevet 27. mars 2012 #14 Skrevet 27. mars 2012 Jeg har flere håndklær fra Jysk. Noen av dem loer ikke.. Men de jeg kjøpte sist loer veldig. Får ett sånn svart "pels"lag rundt kroppen når jeg tørker meg med de. Enig. Lurer på om det er noe med de svarte håndklærne som gjør at de "røyter". Jeg har kjøpt haugevis av håndklær der uten spesielt mye lo, men i det øyeblikk jeg fikk meg et svart "Kronborg" så ble jeg forvandlet til en pelsdott da jeg skulle tørke meg. Har nå vasket det 5-6 ganger, både med og uten skyllemiddel, men like forbasket loer det. Ikke en gang tørketrommelen klarer å avpelse det...
Dace Skrevet 27. mars 2012 #15 Skrevet 27. mars 2012 Har samme erfaring med håndklær fra Jysk. Brukt mine i godt over et halvt år og får fortsatt pels av å tørke meg med dem. Utrolig irriterende! Så billig synes jeg heller ikke de var, så det var definitivt ingen god deal.
Skylines Skrevet 27. mars 2012 #16 Skrevet 27. mars 2012 Liker godt de fra Turiform (lurer på om det er på Skeidar). De har aldri loet, selv ikke som nye.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #17 Skrevet 28. mars 2012 Ja de kronborg fra Jysk legger igjen en aldri så liten pels på badet og på oss...Uansett farge! Hvor anbefaler dere?
Vegglampe Skrevet 28. mars 2012 #18 Skrevet 28. mars 2012 Enig. Lurer på om det er noe med de svarte håndklærne som gjør at de "røyter". Jeg har kjøpt haugevis av håndklær der uten spesielt mye lo, men i det øyeblikk jeg fikk meg et svart "Kronborg" så ble jeg forvandlet til en pelsdott da jeg skulle tørke meg. Har nå vasket det 5-6 ganger, både med og uten skyllemiddel, men like forbasket loer det. Ikke en gang tørketrommelen klarer å avpelse det... De som loer hos meg er svarte..... De som ikke loer er grønne og mørkerosa..
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #19 Skrevet 28. mars 2012 De som loer hos meg er svarte..... De som ikke loer er grønne og mørkerosa.. Jeg har også mørkerosa og lyse blå og de røyter og røyter og røyter... Skulle tro jeg hadde en lyse blå hund løpende rundt på badet
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #20 Skrevet 28. mars 2012 Har opplevd at noen typer håndklær fra Ikea loer. De gikk rett i søpla. Har andre typer håndklær fra de og er kjempefornøyd. Har bare god erfaring med håndklær fra Princess og Kid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå