Gå til innhold

Ekstremt vondt i magen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på flere ting her.

Her om dagen våknet jeg av at jeg hadde så sinnssykt vondt i magen, virkelig vond-vondt. Trodde jeg skulle dø. Hele magen, ryggen og generelt kroppen verket. Jeg var svimmel og skikkelig kvalm, skalv og var helt ødelagt i kroppen.

Droppet skolen, og ble hjemme. Orket ikke gjøre noe, lå og vrei meg i senga.

Meeen... så kom mensen, da. Ikke i rute, og jeg har aldri menssmerter vanligvis. Det blødde og det blødde og det blødde, men bedret seg dagen etter.

Skjønner ingenting. Gidder ikke gå til legen, for det er jo over nå og formen er fin.

Er dette normalt?

Vet at P-piller kan hjelpe mot menssmerter, men når jeg vanligvis ikke har det, så... Greit å begynne på p-piller uansett :wink:

Lurer på om det er noen som har erfaringer med Jasmin? vil helst begynne på de, fordi de ikke skal gi noen vektøkning.

Håper noen kan svare meg på noe...

Videoannonse
Annonse
Gjest lekebøll
Skrevet

:o

Jeg har dessverre ingen råd å komme med, jeg må bare si at jeg har det på akkurat samme måte.

Kroppen verker enda, og jeg er i ferd med å bli seriøst gal. :murvegg:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er du sikker på at det ikke var en spontanabort du hadde.

Skikkelige magesmerter, skikkelige blødning (utenom mens), og nå er du bra. Høres ut som sa-symptomer.

Ellers er det rart hvis det er vanlige menssmerter, når du ikke har hatt det slikt før, men det kan jo være.

Kunne også ha vært kolikk, men da hører jo ikke blødning med.

Merkelig..

Vet ærlig talt ikke hva det kunne være. Hvis det kommer igjen, kanskje du burde kontakte lege.

Skrevet

Uff, lekebøll.. det er rett og slett jævlig vondt! (Unnskyld ordbruken, måtte bare få det ut...)

Merete: Var ingen spontanabort, det vet jeg. Men det var vondt. Vanligvis har jeg litt luft i magen og ekstra mye vann i kroppen, men det er sjelden jeg har menssmerter. Kanskje jeg kjenner det en gang, men så forsvinner det.

Eggløsning derimot. AU!! Jeg får så vondt i høyre eggstokk, hver måned. Men jeg skjønner ikke det helt, for jeg har hørt at man har eggløsning i en eggstokk annen hver måned...

Kanskje jeg bare har noen merkelige eggstokker? :D

Takk for innspill uansett. Ingen som har erfaringer med Jasmin?

Skrevet

Takk for innspill uansett. Ingen som har erfaringer med Jasmin?

Jo.

Men ang vektøkning eller ikke, så vil varierer det fra person til person, men Yasmin skal vel være lett vanndrivende, ja.

Skrevet

Jeg har brukt Yasmin i over ett åt. Fikk dette merket av gynekologen nettopp fordi han ville unngå at jeg gikk opp i vekt. *ehm*

Nå kan selvsagt jeg bare snakke for meg selv når det gjelder Yasmin. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger jeg merker noe til, og syklusen følger (omsider!) rett rute. Har mindre smerter enn før, og mindre blødninger. Er veldig fornøyd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ang eggløsning så er det ikke slik at det nødvendigvis kommer annenhver gang på de to sidene. Det kan være samme side flere ganger på rad. Se tråden http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=64108

Som du kan se der har jeg det nøyaktig som deg når det gjelder sterke smerter i forbindelse med EL. Jeg lurer nå litt på om ikke det kan ha noen sammenheng med cystedannelse der da. Man danner jo helt normalt cyster men det kan også bli for mye av det.. og det kan være smertefullt også. Kanskje du rett og slett burde ta en tur til en gynekolog og forklare hvordan du opplever EL, og også dette med smertene og mens som ikke kom til normal tid. Trenger ikke være sammenheng mellom disse to tingene altså, men jeg mener begge deler kan være verdt å sjekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...