Gå til innhold

Henger du klærne på plass selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I noen prøverom så står det at du skal henge klærne på plass selv når du har prøvd de? Pleier du å gjøre det?

Har jobbet i en liten kles-butikk i ei bygd og da var det ofte så rolig at jeg syns det var greit å henge på plass klærne etter kundene. Da ble det gjort skikkelig og så hadde jeg noe å gjøre i dødtiden.

Hva gjør du? Mener du at det er de som jobber der sin jobb å rydde etter deg på prøverommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg alltid gjort. Syns det er irriterende å komme inn i et prøverom fullt av klær. Syns det er normal høflighet å henge det tilbake etter seg, men det er ikke alle som ser på det sånn.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det ser jeg på som en selvfølge.

Hvis jeg ikke husker hvor jeg fant dem så henger jeg dem på det stativet utenfor prøverommene, men jeg lar de aldri ligge å slenge eller noe sånt.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg er helt klart skyldig i å ikke ha hengt på plass etter meg selv, men for det meste så henger jeg på plass.

Skrevet

Prøver å henge tilbake på plass, men om det står et stativ med klær utenfor prøverommet hender det at fristelsen blir for stor...

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøver å alltid henge opp og ut etter meg, men om jeg ikke husker hvor jeg fant det så henger jeg det alltid på stativet utenfor prøverommet. Kunne ikke falt meg inn å la det ligge igjen i selve prøverommet, både for de ansattes del og for kunder som kommer etter meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De ansatte er da betalt for å gjøre en jobb? Hvorfor skal da jeg gjøre den da?

• Liker 4
Skrevet

Ja og nei.

Det er situasjonsbestemt.. Og, treffer jeg på personale som er lite serviceminded og sure, vel, så er jeg vel ikke alltid like villig til å henge på plass.

Og begynner frøkna å slå seg skikklig vrang, om hun er med, så hender det at jeg lar ting ligge, beklager meg til personalet og sier fra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir flau på folks vegne når jeg kommer inn i et prøverom og det flyter over av klær i det. På knagger, og på GULVET, det sktine gulvet. :nei:

Jeg henger alltid på plass etter meg, husker alltid hvor jeg fant plagget.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å henge på plass etter meg, men hvis det er et stativ med diverse klær utenfor prøverrommet, henger jeg det der. Noen butikker vil jo at man skal gjøre det, så har alltid gått ut fra at et sånt stativ betydde at man skulle henge det der.

Skrevet

Synes det er plagsomt å finne prøverom fulle av klær, slik at du ikke har noe sted å henge ditt eget. Derfor henger jeg på plass etter meg stort sett. Men vet mange jeg kjenner ikke henger på plass etter seg for de klarer ikke å huske hvor de hentet det i butikken:P Da synes jeg det er fint med disse stativene rett utfor prøverommene der man kan henge fra seg prøvde klær, fremfor å må la dem henge i prøve rommet.

Skrevet

Jeg henger de ikke på plass. Mest fordi at å plassere varer der de skal være alltid var yndlings-gjøremålet mitt på jobb da jeg jobbet i butikk. :gjeiper:

Skrevet

De ansatte er da betalt for å gjøre en jobb? Hvorfor skal da jeg gjøre den da?

Fordi de ansatte kan ikke være overalt samtidig, og må tilbringe store deler av tiden i kassa, og ikke med å rydde opp konstant.

Og fordi du ikke er fem år.

• Liker 7
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg henger de som regel på stativet utenfor prøverommet. Husker sjeldent hvor jeg fant plagget, og da er det bedre å henge det der.

Lar aldri plaggene bli igjen i prøverommet.

Skrevet

Det varierer veldig. Om det er en STOOOOR butikk så lar jeg det nok ofte være, evt. tar jeg med det som skal henges i nærheten av prøverommet. Prøver likevel som regel å ta med meg klærne, etter skrekkhistorier om kunder som har blitt sjelt ut av ansatte når de har hengt igjen klærne inne på prøverommet. Merker derimot at jeg er dårligere til å henge på plass alt om jeg skal kjøpe noe, da føler jeg på en måte at jeg har "lov". Om det er mye kunder og hektisk på butikken, henger jeg alltid på plass.

Skrevet

Jeg lar ikke plaggene bli igjen i prøverommet, men jeg henger de på stativet utenfor, om det ikke er noe stativ blir de hengt på nærmeste ledige plass. Jeg husker aldri hvor jeg har hengt klærne, siden jeg gjerne har med et lass med klær.

Hvis det er en "finere" butikk leverer jeg gjerne klærne til de som jobber der, det var det som var praksis der jeg jobbet selv, så jeg regner med at det er greit. :)

AnonymBruker
Skrevet

I en liten butikk hvor jeg lett finner tilbake der jeg hentet klærne, så legger jeg klær tilbake. I en større butikk som f.eks. HM så hender det at jeg henger klærne på stativet på utsiden av prøverommene. Jeg lar aldri klær være igjen i prøverommet.

Skrevet

Jeg henger alltid klærne på plass. Skulle vel egentlig bare mangle synes jeg!

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å henge tilbake på plass, men om det står et stativ med klær utenfor prøverommet hender det at fristelsen blir for stor...

Samme her. Og hvis jeg ikke liker de ansatte blir de av og til igjen i prøverommet :lur: Også kommer det an på hvor god tid jeg har. Men prøver å henge opp hvis jeg kan. Men det er vel bedre å la de bli igjen i prøverommet/stativet utenfor enn å henge de vilkårlig rundt om i butikken?

Gjest badeand1
Skrevet

Nei, jeg pleier å henge de på stativ som står utafor prøverommene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...