Gå til innhold

Hvilke datoer nå fremover (i påska) er butikkene stengt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har flyttet for meg selv for første gang, og dette blir min første påske alene, der jeg må stå for innhandling av mat å sånn. Kan noen hjelpe meg litt med å finne ut hvilke dager i påska butikkene er stengt? Det er vel ganske mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Skjærtorsdag, langfredag, første- og andre påskedag er røde dager på kalenderen og stengte butikker. Første påskedag er søndag, så den er stengt uansett ;)

Påskeaften har mange matforretninger kortere åpningstid enn vanlige lørdager.

Som regel har butikkene oppslag i døra om åpningstider i påskeuka i god tid før påske.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkene er stengt skjærtorsdag og langfredag, åpen halv dag eller noe påskeaften, for så å være stengt 1. og 2. påskedag. Butikkene pleier å henge opp oppslag om åpningstider når det nærmer seg. Butikker og kiosker som vanligvis er åpne på søndager vil holde åpent på disse dagene og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er stengt på røde dager (skjærtorsdag, langfredag og 1. påskedag) kortere åpningstid påskeaften. Søndagsåpne butikker har åpent 2. påskedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

De fleste dagligvarer har oppe til kl 16 på påskeaften.

De som til vanlig har søndagsåpent vil nok ha søndagsåpningstider samtlige dager, med unntak av påskeaften da de sikkert åpner tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nå fredag som er langfredag? Så tirsdag er alt tilbake som normalt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nå fredag som er langfredag? Så tirsdag er alt tilbake som normalt igjen?

Nei. Langfredag er 6. april.

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fredag 6. april er langfredag, så tirsdag 10. april er første arbeidsdag etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor det når vi har kvinneguiden? :fnise:

Hjelpeløsheten lenge leve! Dette er jo dagens skrell'an. Og før noen spør hva skrell'an betyr: trykk på lenken i forrige setning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en del butikker har kortere åpningstid onsdag før skjærtorsdag og, bare noe å være litt obs på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og husk at vinmonopolet har stengt på alle aftener. (Julaften, Nyttårsaften, Påskeaften osv)

Så skal du ha alkohol må du kjøpe Onsdagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. alkoholsalg, så stenger dette tidligere på onsdagen, da stenger det klokken 18.00 så folk er obs på det, tror vinmonopolet bare har åpet til 15.00, siden det er dagen før en helligdag, men er bare ca 50% sikker på dette...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...