Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søknadsfristen til universiteter og høyskoler nærmer seg, og jeg trenger hjelp.

Jeg har alltid vært interessert i å ta en utdannelse innen økonomi og ledelse.

Men hvilken "vei" velger jeg? Jeg har kikket på samfunnsøkonomi, økonomi og ledelse, men også linjer som kombineres mer med markedsføring.

Finnes det en linje der jeg kan få litt av alle disse tre?

Jeg er utrolig samfunnsfaginteressert, men ikke altfor glad i selve matten. Finnes det en linje der jeg kan få økonomi, men litt "mindre" matte?

Har funnet en linje som heter politisk økonomi på NTNU, men lurer på om det kanskje blir litt smalt? Ellers så burde jeg nok gått "vanlig" økonomi og administrasjon men jeg er redd jeg da går på en smell med matten (har kun P-matte fra før...). Ellers så virker også finans som spennende, men redd matten blir tøff der også...

Så altså. Skal jeg velge

- samfunnsøkonomi?

- økonomi og administrasjon?

- markedsføring?

- markedsøkonomi?

- politisk økonomi?

Jeg trenger rett og slett innspill....

Videoannonse
Annonse
Gjest alille
Skrevet

Søk på alle. Du kan endre på prioriteringa frem til 1. juli mener jeg å huske, så du trenger ikke bestemme deg nå, bare du har alle inne på søknaden.

Samfunnsøkonomi bør du hvertfall styre unna hvis du sliter med matte, det samme kan man kanskje si om finans.

Hva er det som interesserer deg ved økonomi da? Har du vurdert revisjon? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søknadsfristen til universiteter og høyskoler nærmer seg, og jeg trenger hjelp.

Jeg har alltid vært interessert i å ta en utdannelse innen økonomi og ledelse.

Men hvilken "vei" velger jeg? Jeg har kikket på samfunnsøkonomi, økonomi og ledelse, men også linjer som kombineres mer med markedsføring.

Finnes det en linje der jeg kan få litt av alle disse tre?

Jeg er utrolig samfunnsfaginteressert, men ikke altfor glad i selve matten. Finnes det en linje der jeg kan få økonomi, men litt "mindre" matte?

Har funnet en linje som heter politisk økonomi på NTNU, men lurer på om det kanskje blir litt smalt? Ellers så burde jeg nok gått "vanlig" økonomi og administrasjon men jeg er redd jeg da går på en smell med matten (har kun P-matte fra før...). Ellers så virker også finans som spennende, men redd matten blir tøff der også...

Så altså. Skal jeg velge

- samfunnsøkonomi?

- økonomi og administrasjon?

- markedsføring?

- markedsøkonomi?

- politisk økonomi?

Jeg trenger rett og slett innspill....

Disse to er vel de mest aktuelle om du vil unngå matte. Men vær oppmerksom på at de retningene med minst matte er også de som er minst attraktive i arbeidsmarkedet. Et rent markedskurs ville jeg ikke ha anbefalt, det er ikke lett å få seg relevant jobb med en slik utdanning.

Ta heller en øk. ad bachelor med fordypning i markedsføring. Da må du ha noe matte, men du har også en fair sjangs til å få deg jobb etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...