Gå til innhold

Barn som blir drept som underholding for barn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"No child was killed during the making of this movie"

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det er basert på en BOKserie, bare så du har det klart. Jeg for min del håpet på en skikkelig rå film som var realistisk til boka (at de spidder hverandre, forgiftet hverandre, lot hverandre ligge igjen for å dø osv), men etter hva jeg har hørt var filmen ganske så pusete i forhold til bøkene og dummet ned for det unge publikumet.

Jeg synes bøkene er ganske bra, men vet det for enkelte er litt for rått. Man velger jo selv om man vil se det, og antar at unger flest har sett verre ting på tven hjemme? :lete:

Gjest BabyBlue
Skrevet

"No child was killed during the making of this movie"

:fnise:

Skrevet

Temaet er fælt, selve filmen i seg er ikke fælt laget. Det er ikke noe Battle Royale hvor man fråtser i blod og gugge.

Når det er sagt - aldersgrense på 11 år med mulighet for 8-åringer til å se den sammen med en voksen syns jeg er drøyt.

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Temaet er fælt, selve filmen i seg er ikke fælt laget. Det er ikke noe Battle Royale hvor man fråtser i blod og gugge.

Når det er sagt - aldersgrense på 11 år med mulighet for 8-åringer til å se den sammen med en voksen syns jeg er drøyt.

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare satte den på 15? Boka er ganske rå i enkelte scener, og da bør filmen også være rå og usensurert. Men antar at det unge publikumet er de største seerne og derfor den lave aldersgrensen slik at de får kjøpt billetter. It's all about the money.

Endret av BabyBlue
Gjest Okusan
Skrevet (endret)

Jeg mener det sto på omtalen at aldersgrensen er 11 år og at den heller ikke anbefales for barn under 11. Trur eg.

Har selv en tenåring som er helfrelst, og har klart å overbevise meg om at filmen faktisk handler om noe. Men det er ikke en film jeg ville sett med et ygnre barn, ikke snakk om.

Endret av Okusan
Skrevet

I USA er denne filmen PG13 så hvorfor Norge har valgt å ha lavere aldersgrense forstår jeg ikke.

Flmen er ikke så veldig blodig, med unntak av noen få scenere, men den er nok litt intens alikevel.

Hovedkarakterene er heller ikke for barna og regne (dvs skuespillerene er eldre enn hva karakterene "skal være" i boka) men ja, folk blir jo drept.

Etter å ha sett filmen ville jeg sagt at 12-13 er nok gammelt nok, i følge med voksen, alt etter hva du vet at barnet ditt tåler.

Gjest *Maja*
Skrevet

Nå er ikke filmen i nærheten av råskapen i bøkene. Filmen er laget slik at den skal kunne nå de fleste aldersgrupper og skape stor fanbase slik at de kan melke filme for mest mulig penger, noe de også har klart.

Når det er sagt, så burde en vite hva barnet tåler å se før en tar med barnet på hvilke som helst film der mennesker blir drept.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå har vi jo Harry Potter, hvor også barn ble drept.

Skjerp dere a, tål at fantasi er annerledes enn virkeligheten. Skjerm gjerne barna deres, men vit og at de da vil være utenfor - fordi de fleste andre klarer å skille film og virkelighet og oppdrar barna sine til det samme.

Skrevet

Jeg hadde aldri tatt med unger på 11 eller yngre for å se den filmen. En ting er at ungene dreper hverandre, men noe helt annet er konseptet bak - at de faktisk blir tvunget til det som underholdning for voksne.

Jeg synes filmen var innmari bra, og gleder meg til å ta fatt på bøkene, men konseptet var djevelsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...