Gå til innhold

Fryse kaker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp laget en sjokoladekake, mest for å prøve å se at den ble bra. Prøvebaking til snuppas 3 årsdag;)

Kaka ble fin den, så nå lurer jeg på hvordan jeg oppbevarer den i fryseboksen? Er det best å pakke den inn i aluminiumsfolie, eller bakepapir? Eller er jeg på villspor? Kaka skal fryses uten glasur..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva du pakker den inn i. Du kan fint bruke alufolie, og også bakepapir. :) Begge deler går bra! :)

Skrevet

Tusen takk for svar :takke:

Skrevet

Tusen takk for svar :takke:

Har nå pakket kaken inn i bakepapir, og aluminiumsfolie rundt. Skal være en rund kake, så restene etter langpannekaka hadde jeg i en frysepose og skal lage cakepops av;) Deilig å slippe bakinga dagene før bursdagen..

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva du pakker den inn i. Du kan fint bruke alufolie, og også bakepapir. :) Begge deler går bra! :)

Når du skal fryse noe, så er ikke bakepapir tett. Du får frysesmak på varene. Bruk plastpose eller bokser som er tett. Er det mye fett i vaene, så pakk inn i folie først,så plastpose.

ing som ikke er pakket tett i fryseren,tørres ut.

Skrevet

Når du skal fryse noe, så er ikke bakepapir tett. Du får frysesmak på varene. Bruk plastpose eller bokser som er tett. Er det mye fett i vaene, så pakk inn i folie først,så plastpose.

ing som ikke er pakket tett i fryseren,tørres ut.

Tok kaka opp og pakket den om, med folie rundt og så plastpose. Håper dette blir bra. Tørre kaker er ikke noe særlig. Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...