Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har registrert at det blant enkelte brukere, meg selv inkludert, er stor interesse for å diskutere kjønnsroller, partnermarked, sexrelasjoner og hore/madonna-tankegang. Dessuten har det vært, i mange tilfeller berettiget, kritikk av at enkelte drar inn kjønnsperpektiver både i tide og utide. Det gjeder også i tråder hvor dette egentlig er helt på siden av hovedtemaet. Jeg skjønner at dette kan provosere enkelte, spesielt hvis man ikke er spesielt interessert i problematikken rundt dette. Slike avsporinger er lite fruktbare, og ender stort sett opp med at de samme brukerne kupper tråden i en intern kjønnsdebatt, som ofte når uante høyder hva intensitet angår.

Så istedenfor å ta hele kjønnsdebatten i alle tråder hvor mann og kvinne har motsridende interesser, håper jeg dette kan bli en etterlengtet samletråd for debatt om feminsme, sjåvinisme, likestilling, og alt midt i mellom.

For å komme i gang drister jeg meg til å komme med et par påstander som ofte blir repetert i andre tråder:

-Kvinner går etter status på partnermarkedet, og både sosial og økonomisk kapital øker mannens attraktivitet betraktelig.

-Kvinner er blitt utrolig kresne, og svært mange lider av det såkalte prinsessesyndromet. Diskrepansen mellom deres" verdi" på henholdsvis sexrelasjonsmarkedet og partnermarkedet gjør at mange får urealistisk høye krav til partner.

-Menn nekter å innse at de ikke kan kreve en modellvakker kjæreste når de selv ligner mer på titten tei enn george clooney.

-Norske menn er blitt veike, lite maskuline, innadvendte, og dårlige til å flørte. "Vargtassen som ble til chiuaua"

Endret av Genesis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg er i grunnen ikkje einig i noko av det du skriv ;) Men det var kanskje heller ikkje venta?

Gjest BamseB
Skrevet (endret)

Nå har du samlet 70% prosent av KG i 1 tråd.

Gudd løkk!

Endret av BamseB
Skrevet

Okay, puster ut. Here it goes.

Dette med sosial/økonomisk status kan jeg ikke personlig se å ha erfart. Mulig vi går i vidt forskjellige miljø.

Jeg tror begge kjønn har en tendens til å gå etter utseendet, tror ikke det er så veldig mannfolkfenomen.

Krav til partner. Mulig kvinner er flinkere til å sette opp lister, men når man er ute der og treffer folk legges de ganske som regel til side.

Jeg synes såvisst ikke norske mannfolk er veike og lite maskuline. Innadvendte og dårlig til å flørte? Ja, men det er også kvinnene like mye.

Til slutt, ser virkelig ikke vitsen med å sitte dele opp kjønnene, og nærmest tildele skyld til hverandre og absolutt sitte å dytte hverandre ned i båser. Det løser da ingenting av hva enn det er å løse.

Faktum er at vi er likere hverandre enn forskjellige, og jeg foretrekker og fokusere på dem, og heller finne de små gode forskjellene.

:regn:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...