Gå til innhold

Inngrodd negl...(blæh!)..permanent operasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet det er flere enn meg som sliter med dette. Jeg har vært plaget med stortåen på begge føttene i mange år. I går fikk jeg endelig permanent operasjon på den ene foten, blir resultatet bra tar jeg den andre om noen uker.

Er det andre her som har gjort dette og hvordan gikk det? Jeg er overrasket over hvor lite komplisert det var og hvor lite vondt jeg har det i dag!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opererte den venstre for halvannet år siden og den er fremdeles helt fin! Sliter fremdeles med den høyre, så jeg har tenkt å få operert den også. Gruer meg imidlertid siden både selve operasjonen og tiden etterpå var smertefull. Årsaken var sannsynligvis at vevet var svært betent (Det var en "akkuttopereasjon) slik at bedøvelsen ikke virket skikkelig og at det tok lang tid før det begynte å gro. Såret blødde faktisk i flere dager. Tåen så ut som en kjøttkake etterpå og det tok lang tid før det ble noenlunde pent. Nå er den imidlertid en helt grei "brukstå" :P

Skrevet

Operert to ganger. Første gikk helt fint, på den andre virket ikke bedøvelsen helt, så det gjorde VONDT! Men nå er jeg helt fin.

Skrevet

Så deilig at jeg har "tå-venner" der ute!! Alle rundt meg (venner, kolleger) har ledd av meg de gangene jeg faktisk har vært sykmeldt pga tå-operasjoner!! (har gjort diverse mindre inngrep tidligere).

Skrevet

Jeg går heller ikke akkurat rundt og skryter av de inngrodde tåneglene mine :ler: . Det er jo litt komisk, men det er sinnsykt vondt når det slår til.

Skrevet

Operasjon, mener dere da fjerne litt av neglen + roten? Jeg hadde skikkelig problemer med inngrodd negl for noen år siden. Legen satt noen sprøyter (forferdelig vondt!) og skar vekk litt av neglen og negleroten. Den har blitt bedre, men plages litt fortsatt...

Skrevet

Med permanent operasjon mener jeg å fjerne roten av neglen på ytterkantene, slik at neglen blir smalere og ikke gror inn igjen. I dag gjøres dette oftes ved å klippe og etse bort roten (PJUK!). Selvsagt med diverse sprøytestikk bedøvelse på forhånd.

For interesserte :ler: kan jeg melde at tåen min er ganske bra en uke etter inngrepet, men så er jeg jaggu flink med grønnsåpebad også da!! (for å unngå betennelse).

Skrevet

Så bra! Da jeg fjernet bandasjen første gang trodde jeg at tåen var tapt for alltid :D . (Det var jo så betent da kirurgen begynte å skjære...). Jeg stakk imidlertid også hele "stasen" grønnsåpevann, og det så raskt bedre ut! (Og, ja, ca. 1/2 cm. av neglen og roten er fjernet...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...