Gå til innhold

Når kan barnet begynne med pute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Husker jeg ble frarådet å kjøpe pute til babyen da jeg drev å handlet inn utstyr som gravid. nå er poden straks 9 mnd og det virker som han liker seg best om han får hodet litt hevet. når begynte barna deres med pute? Og hva er egentlig greia med at de skal sove uten? Jeg fikk høre det av hun som var sjefen på ene barnas hus - butikken, så jeg tok det for gitt at hun kunne sakene sine. har liksom ikke stusset før nå... men nå må jeg altså forhøre meg litt...;)

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Les her

Vi begynte med pute da han var halvannet for han hentet pute selv og ville ha oppi senga. Det er sjelden den blir brukt da ;)

Skrevet

Frøkna her er 15 måneder og vi har akkurat kjøpt pute til henne. En slik tynn juniorpute. Hun bruker den innimellom. Vurderte aldri pute før nå.

Skrevet

Eldstemann fikk pute da han var rundt 10-11 mnd tror jeg. Da brukte han dyna som pute, og derfor kjøpte vi en til ham da det virket tryggere enn at han dro dyna opp halvveis over ansiktet.

Minsten er bare 7 mnd men har hatt pute i ca 4 uker allerede. Han har hatt lungebetennelse og vært meget tungpustet om natten, så vi ble anbefalt det av lege for å løfte hodet ytterligere (har hevet sengeenden). Han er fortsatt tett, så han bruker den fortsatt, men kunne kanskje fjernet den nå. Virker som om han liker å ligge på den. Han ligger i sprinkelseng ved siden av meg (med den ene langsiden av), så jeg følger godt med på ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...