AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Hva sier det om foreldrene hvis de ikke følger med på om barnet gjør leksene sine? Nå har jeg vært voksen i et par år, men etter at jeg ble ferdig med skolen har jeg tenkt en del tilbake på da jeg gikk på barneskolen. Jeg slurvet meg gjennom barneskolen og gjorde leksene ferdig så fort som mulig, men bare fordi jeg visste at læreren min kom til å sjekke det. Hjemme var lekser egentlig aldri et tema. Jeg kunne lese og skrive da jeg begynte på skolen og jeg fikk aldri hjelp av de hjemme. Da jeg begynte på ungdomsskolen sluttet jeg nesten helt å gjøre lekser, men fikk ganske greie karakterer fordi jeg leste alltid kvelden før en prøve (dvs. 4'ere og 5'ere). Jeg kom meg igjennom vgs med gjennomsnittlige karakterer med minimum arbeid også. Altså, det har gått bra, men nå når jeg er voksen irriterer det meg hvor lite foreldrene mine har brydd seg om utdanningen min. Jeg tenkte alltid at de var normale foreldre som jobbet, kom hjem og laget middag, men alle venninnene mine sier at foreldrene deres alltid sjekket lekser og passet på at det gikk greit på skolen. Betyr det at mine foreldre ikke var like flink som deres??
~white lady~ Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Foreldre er forskjellige. Mine var heller ikke nevneverdig opptatt av skolearbeid og lekser, de regnet vel med at vi gjorde det som skulle gjøres- vi var jo ganske pliktoppfyllende ellers. Dessuten fikk vi jo karakterboka med oss hjem en gang (eller var det to?) i året, så der stod det jo svart på hvitt hvordan innsatsen var
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå