AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Del Skrevet 25. mars 2012 Jeg vil ha stun gun å ha i leiligheten min. Bor alene og vil gjerne ha det for sikkerhets skyld. Men går det i det hele tatt an i Norge? Har vurdert pistol også, men da må jeg på kurs, melde meg inn i klubb, også må det oppbevares i pistolsafe etc. Mye styr. Er det noen her som har det hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialill Skrevet 25. mars 2012 #2 Del Skrevet 25. mars 2012 Har ikke peling, men sku gjerne hatt en selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LongKissGodnight Skrevet 25. mars 2012 #3 Del Skrevet 25. mars 2012 Tror stungun er ulovelig. Spurte typen min nå og han var ganske sikker påd et var det. Mulig han tar feil,men tviler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #4 Del Skrevet 25. mars 2012 Selvfølgelig er det det. Burde ha skjønt det.. Vel, jeg vil ha en fordet. Ellers så må jeg få en pistol og alt som følger med... Det koster jo en formue også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #5 Del Skrevet 25. mars 2012 Vel, politiets overfallsalarmer er jo nytteløse, selv om politiet får beskjed med en gang noen trykker på den og får lyd fra overfallslarmen (så de hører hva som skjer rundt personen med den) så er det mange som bruker de som er blitt drept. Da er det bedre å ha stungun. Du kan ikke bli tiltalt for å ha dødelig våpen i alle fall. I verste fall får du bare en bot på fem eller ti tusen. Men da må politiet vite at du har det. Da må du gjøre noe for at de skal få interesse for deg først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LongKissGodnight Skrevet 25. mars 2012 #6 Del Skrevet 25. mars 2012 Såvidt jeg vet er det ikke ulovelig å lage hjemmelaget stungun. Ligger masse "oppskrifter" hvordan det gjøres på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #7 Del Skrevet 25. mars 2012 "Don't tase me bro, don't tase me!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 25. mars 2012 #8 Del Skrevet 25. mars 2012 Såvidt jeg vet er det ikke ulovelig å lage hjemmelaget stungun. Ligger masse "oppskrifter" hvordan det gjøres på nettet. Og det er fortsatt ulovlig. La oss si at man bruker dette mot en overfallsmann i sitt eget hjem. Vedkommende kreperer fordi reguleringen av strømstyrke og spenning ikke fungerte HELT som det skulle (dette skal jo lages av glade amatører etter tegnigner fra internett. Det er INGEN grunn til å tro at det vil fungere prikkfritt). Så da sitter man der med et lik og et ulovlig våpen, og da er det ikke så godt å si hvordan det går. Jeg anbefaler TS å skaffe seg et balltre. Det kan man oppbevare i heimen fullt lovlig, og får man først inn ETT bra treff, vil en evt overfallsmann være såpass hemmet at man kan følge opp med slag nr 2. Og gjør nå ikke som de stakkars ofrene i skrekkfilmene og løp med en gang dere ser anledning til det. Slå til det knaser et eller annet sted, for du kan være rimelig sikker på at kapasiteten for vold går kraftig ned etter at han er påført et eller flere beinbrudd. Rygg og brystkasse er gode steder hvis de er i skuddlinjen, men ikke slå mot kraniet. Hardt skadede drittsekker blir arrestert. Lik blir det bare problemer av. Knærne er prime targets hvis DE byr seg frem. IKKE kast bort tid med lår og overarmer. De er vanligvis ganske bra polstret. Men hender og underarmer har tynne bein som knekker lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 25. mars 2012 #9 Del Skrevet 25. mars 2012 Tråden ryddet for oppfordring til lovbrudd Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #10 Del Skrevet 26. april 2024 12 år gammel tråd... Men Er det fremdeles forbudt? Selv en med lavest volt? Jeg har kjøpt "pepperspray" på Clas Ohlson, det er ikke pepperspray, men fungerer som en. Blitt lov den. Er det samme framgang med taser? Anonymkode: d99c5...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #11 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): 12 år gammel tråd... Men Er det fremdeles forbudt? Selv en med lavest volt? Jeg har kjøpt "pepperspray" på Clas Ohlson, det er ikke pepperspray, men fungerer som en. Blitt lov den. Er det samme framgang med taser? Anonymkode: d99c5...9e4 Ja, det er forbudt. Anonymkode: 357da...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #12 Del Skrevet 27. april 2024 Bare lås døren Anonymkode: 0b389...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå