Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke vært der før,og tenkte at i år i en alder av 28år reiser jeg ned sammens med rølpen :ler:

drar dit for å få med meg de bra bandene,men kan ikke unngå all rølpen der da..hmm.forestiller meg at det blir slitsomt å vokne opp i ett telt omkranset av ølkasser fulle(sjuke) mennesker..

skulle klart dette to dager ivertfall=)men tviler litt jeg..hmm

noen roskildefarere her?erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Étoile
Skrevet

Tja, synes nå ikke det var så rølpete jeg da... Lite "bråk", mye glade og hyggelige mennesker.

Dersom du foretrekker å ha det litt rolig, vil jeg anbefale å campe i green camp. Rolig fordi det ligger litt i utkanten, og ryddig - de har regler for avfallssortering etc.

Ellers synes jeg Roskilde var en fantastisk opplevelse, håper jeg får til å reise ned til sommeren igjen.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg var på Roskilde i år 2000, min beste ferie noen sinne. Har tenkt å gjenta det i år.

Synes ikke det var så mye bråk der, vi tok det egentlig ganske rolig vi :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Roskilde er uten tvil den beste festivalen jeg har vært på, (selv om jeg nå har lovt meg selv at nok er nok og prøver å innse at jeg er blitt for "gammel" for denne form for campingliv. Har fortsatt fjoråret friskt i minne...)

For det første så ikke tro at du kommer til å få med alle konsertene du vil. Bestem deg for noen få og ta resten som det kommer.

Det er blitt mye mer kriminalitet de siste årene enn det var før. Mye stjeling fra telt (også mens folk ligger og sover), så ikke ta med klær du kan være foruten. Jeg er en ivrig fotograf, men der nede går det kun i engangskameraer for min del. Du kan få låst inn verdisaker, men syns det blir litt pes jeg.

Belag deg på lange køer... (minibank, mat, dusj, do) Doene er et kapittel for seg selv. Neida, noe man venner seg til.

Unngå å dusje mellom 9 og 12. Kan være flere timer kø. Kvelden og natta er best.

Nå kan du betale med kort i de fleste boder, så det er ikke det største problemet lengre. Telefonkøene kan også være lange. (Spesielt etter Pearl Jam konserten i 2000 eller når det var)

Og et viktig tips: IKKE camp ved gjerder eller ved disse veiene, med mindre du vil sove i en konstant urinstank.

Med tanke på camping kan det lønne seg å komme tidlig. Blir fort fullt og da er det de dårligste plassene igjen. Har alltid vært der søndag/mandag, men kan jo bli slitsomt det å. Så lenge før festivalen virkelig begynner.

Ellers så er det veldig god stemning der. Med unntak av noen få episoder, så er det lite vold der. Mange bra konserter. Alltid.

Blir sikkert en bra tur.

Til slutt: Avtal et sted inne på festivalområdet som dere kan møtes med jevne mellomrom. Vi har alltid vært en gjeng på 10-15. Og kommmer alltid bort fra hverandre. Vil på forskjellige konserter etc. Og det er ikke lett å finne igjen folk på området. Så for å slippe å traske alene en hel dag har vi et fast sted der vi går etter konserter og ellers når dte ikke skjer noe spes. Trenger som regel ikke sitte lenge før det dukker opp noen.

Ble langt dette, men håper noen av tipsene var til hjelp.

:D

Skrevet

Mye bra tips her.

Jeg har vært i Roskilde en del ganger tidliger (92, 93, 94 og 95) og i fjor tok vi en tur igjen.

Men siden vi har blitt så gamle og pripne leide vi rett og slett en bobil! Og gjett om det var deilig!! Vi hadde myke senger, ISBITER i KJØLESKAPET, egen do og dusj og stoler og bord å sitte å slappe av i. Perfekt spør du meg! Det var mange som misunte oss det! Det er ikke så stas å ligge i telt lenger.

Musikken og opplevelsene blir jo de samme. Blir bare litt mer opplagt etter en god natts søvn.

Vi var 4 stykker som spleiset og jeg tror ikke det ble så utrolig mye på hver (husker veldig dårlig...) og det var greit å bytte på å kjøre frem og tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...