SoftKitty Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Jeg skal i et bryllup veldig snart der kjærsten min skal være forlover. Jeg lurer på hvor dyr gave det er vanlig å gi når man er forlover? Han har medium inntekt, jeg har lav. Vi er i alderen 25-29, hvis det har noe å si. Vil gjerne høre deres meninger om dette, føler at det er så mye "regler" rundt bryllup, greit å gjøre alt riktig hehe.
Dove Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har sagt klart ifra til mine forlovere at hvis de skal kjøpe gave skal det være noe rimelig og personlig. De bruker allerede penger på egen kjole og jobber stussen av seg for meg. Elsk!
SoftKitty Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2012 Noe personlig var et godt poeng, må prøve å tenke ut noe for tror ikke kjærsten klarer det så bra hehe. Tar gjerne imot tips på det også altså! De har vært kompiser siden barneskolen tror jeg, jeg har bare kjent dem et års tid. De har forsåvidt nevnt at de har "alt de trenger" så må finne ut noe lurt..
Dove Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Noe personlig var et godt poeng, må prøve å tenke ut noe for tror ikke kjærsten klarer det så bra hehe. Tar gjerne imot tips på det også altså! De har vært kompiser siden barneskolen tror jeg, jeg har bare kjent dem et års tid. De har forsåvidt nevnt at de har "alt de trenger" så må finne ut noe lurt.. Ja, med fare for å være innmari generaliserende så tror jeg kvinner er bedre på sånt. Min ene forlover fikk barn for halvannet år siden, og i navnefesten kom jeg med et foto/tekstalbum med hans fire første måneder oppsummert. Venninnen min ble kjemperørt. Min andre forlover er ekspert på å lage sånne ting. Akkurat når det gjelder forlovere, så syns jeg i grunnen det er helt ok å gi individuelle gaver til brudeparet, men det er mulig folk er uenige der. Siden det er så nære venner, blir det kanskje litt fjernt med kjøkkenmaskiner og denslags. Har han for eksempel et kult/fint bilde av seg selv og brudgommen?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Jeg er vant til at forlovere gir ca en tusenlapp, mens venner og bekjente gir for ca 500. men dette er selvfølgelig avhengig av økonomi og livsfase. 1
SoftKitty Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2012 Noen andre som har en formening om dette? 500-1000 er ok..? 1
FruN Skrevet 26. mars 2012 #8 Skrevet 26. mars 2012 Jeg mener man skal gi etter hva man har...uansett "stilling". 1
Gjest Doh Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 Da mannen min var forlover i fjor ga vi for 1000 kr. Var bryllupet til søstra mi(han var forlover for brudgommen da). Av forloveren min fikk vi vinflasker der hun hadde limt på bilder av oss Det var en veldig koselig gave, og jeg gir fullstendig blaffen i hva den kostet
Lille Rosa Skrevet 27. mars 2012 #10 Skrevet 27. mars 2012 Når jeg var forlover, så ga min mann og jeg gave for ca 1500,-. Tror det i vår gjeng er normalt å gi for ca 1000,- +/-. Vi har noen kreative sjeler i gjengen (definitivt ikke meg ) og de gir gjerne noe de har laget selv el.l, og det er kjempepopulært! I vårt bryllup fikk vi i alle prisklasser, "hjemmelaget osv, og vi ble kjempeglade for alt! 1
effy Skrevet 27. mars 2012 #11 Skrevet 27. mars 2012 Jeg skal være forlover i sommer og kommer til å gi gave for ca 1000,- kr. Jeg skal jo arrangere utdrikningslag i tillegg. Synes det er nok jeg
SoftKitty Skrevet 27. mars 2012 Forfatter #12 Skrevet 27. mars 2012 Tusen takk for alle svar! Jeg er ganske "crafty" av meg så kanskje jeg kan få laget noe de kan få i tillegg til en vanlig gave, må legge hodet i bløt:D
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #13 Skrevet 27. mars 2012 min forlover lagde et album, med bilder av oss igjennom hele oppveksten. Ble kjemperørt. Betyr mye mer for meg at hun tok seg tid til å finne bildene og lage albumet, enn om hun skulle ha brukt 2000kr på en eller annen butikk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå