Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Irak og Midtøsten er aktuelle områder med store konflikter. Jeg skal skrive en oppgave om et konfliktområde hvor som helst i verden.

Noen som har noen gode forslag på land med konflikter i dag, som ikke er så kjente for den norske befolkning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kongo, Sierra Leone, Nigeria, Zimbabwe, Colombia, Sri Lanka, Angola (er akkurat blitt fred etter mange titalls år), Tsjetsjenia, Hviterussland

Du finner sikkert en del info på www.amnesty.no og www.norad.no

Skrevet

Jepp, anbefaler også Amnesty. Der holder de orden på konfliktenen verden over. Kanskje du kan belyse en konflikt som har vært neglisjert i en tid nå :blunke:

Skrevet

Konflikten i Tsjetsjenia er kjempeinteressant. Siri Lill Mannes i TV2 har gitt ut ei veldig informativ bok om det. Du kan jo prøve den?

Gjest Brunhilde
Skrevet

Ta kontakt med Den Norske Helsingforskomteen, tenker de kan komme med både to og flere tips, ja!

Skrevet

Nord-Irland, Baskerland.

Gjest Anonymous
Skrevet

Baskerland, hva er det. Vil velge et land som man egentlig ikke vet no om, hvis dere skjønner hva jeg mener, kunne tatt land fra øst-europa, men det har det vært så mye av i media.

Skrevet

Den baskiske separatistrørsla i Spania; ETA, drap, bilbomber...

Var reportasje om det på TV så seint som i går eller forgårs.

Gjest Brunhilde
Skrevet
Baskerland' date=' hva er det. Vil velge et land som man egentlig ikke vet no om, hvis dere skjønner hva jeg mener, kunne tatt land fra øst-europa, men det har det vært så mye av i media.[/quote']

Hvorfor spør du på et norsk forum hvis du vil ha land som "ingen" vet noe om?!?! Beats me!

Skrevet

Filippinene og de ulike separatistgruppene der, da, hvis du vil ha noe som ikke er så mye framme i media.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...