Frk. Fie Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har Iphone, og skal kjøpe Ipad. Må jeg da be om et ekstra sim-kort til Ipad`en, eller funker den uten?
caroprins Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Man kan kjøpe Ipad med tilgang til trådløst nett og man kan kjøpe Ipad med trådløst nett pluss tilgang til mobilnett. Om man velger den siste modellen så er det i den en skuff til å legge inn et simmkort. Til Ipadden med både trådløst netttilgang og mobilnetttilgang kan man kjøpe et tvillingdatakort. Nå vet jeg ikke sikkert om dette finnes fra alle mobiloperatørene men i alle fall fra telenor. Dette forutsetter at man på sin Iphone har et abonnement med inkludert internettbruk. Si at du på din Iphone har 500 mbyte inkludert internett pr. mnd. Så kjøper du en Ipad med trådløst internett og 3g. Du kjøper også et tvillingdatasimkort som du setter inn i simporten på Ipadden. Til vanlig vil du bruke trådløst nett til å surfe på,men de gangene du ikke har dette og likevel vil på nettet så fungerer dette akkurat på samme måte som på Iphonen. Ipadden går da automatisk over til mobilnettet. Det du surfer på da er de 500 mbytene som er inkludert i ditt iphonabonnement. Forutsatt at du da ikke allerede har brukt dette opp for måneden. Abonnementene finnes i flere størrelser så her må man finne et som passer ens eget behov. Om du føler at du som regel har tilgang til trådløst nett og ikke har behov for å måtte bruke padden der dette ikke finnes, så ville jeg ha gått for modellen uten 3g. På denne finnes det ikke noen simkortport. Den logger seg greit opp på det trådløse nettet på samme måte som Iphonen. Bare huk av for hvilket nett og skriv inn passord. Billigere er den også og så kan du jo bruke iphonen de gangene du trenger mobilnettet. Viktig da: samme som på Iphone. Har du padden med deg til utlandet så husk å skru av mobilnettet og dataroaming. Kan bli dyr telefonregning om man glemmer dette og surfer på mobilnettet. Håper du fikk noe svar ut av dette. Endret 25. mars 2012 av caroprins
Frk. Fie Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2012 Takk, dette skjønte jeg faktisk:) Klikk her for å åpne hurtigsvar
Frk. Fie Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2012 Ser ikke ut til at jeg trenger 3G ut fra det du skriver, kommer til å bruke den sosialt og ikke ift. jobb o.l. Igjen, mange takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå