Gå til innhold

Noen som vet om hjemmehjelper jobber på helligdager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

Jeg bare lurte på om hjemmehjelper som vasker og rydder for syke mennesker og er ansatt for kommunen har fri på helligdager f.eks i påsken? Jobber dere f.eks skjærtorsdag og langfredag eller har dere uansett fri da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at hjemmehjelpen jobber ikke i helgene og helligdager. jeg jobber selv i hjemmesykepleien , vi jobber alle dager, for det er nødvendig helsetjeneste, men å vaske er ikke livsviktig og derfor gjøres i hverdagene.

Skrevet

Hei.

Da jeg jobbet i hjemmetjenesten var det bare hjemmehjelp på hverdager, kun pleie/matservering i helg og på helligdager. Regner med det fortsatt er slik, men kan hende andre kommuner gjør ting annerledes.

Skrevet

Nei, hjemmehjelpen jobber ikke i helger og på helligdager.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at hjemmehjelpen jobber ikke i helgene og helligdager. jeg jobber selv i hjemmesykepleien , vi jobber alle dager, for det er nødvendig helsetjeneste, men å vaske er ikke livsviktig og derfor gjøres i hverdagene.

Takk for svar Eva-80:) Men håper at dere som jobber i som hjemmehjelp eller har noen i familien el. som er hjemmehjelp som kan bekrefte eller avkrefte om det stemmer at hjemmehjelper ikke jobber på helligdager!:)

Skrevet

Hvis du vil ha det bekreftet/avkreftet tror jeg du må si hvilken kommune det er snakk om, evt. ring hjemmetjenesten i din kommune.

Tviler på at noen kommuner utfører hjemmehjelp på helligdager og i helg ut fra egen erfaring...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber også i som hjemmehjelp, og vi jobber aldri på helligdager.

Skrevet

Hjemmehjelpen jobber ikke på helligdager nei.

Skrevet

Der jeg jobber bytter vi på å være "ute" som hjemmehjelp og å være inne med stell og pleie. Brukerene ute får hjemmehjelp mandag-fredag, ikke helg og helligdager. Da har vi kun "inne-vakter" :)

AnonymBruker
Skrevet

hmm.. det her var merkelig :P

Besteforeldrene mine får hjemmehjelp i helger (søndag inkludert). Når det er påske og jul ogsånt må de si fra om de ikke skal ha det. Er det ikke rart om man skal ha hjemmehjelp kun i hverdager? Trenger vel hjelp ellers også.

Er det noe spesielt med den hjemmehjelpen her da eller? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

Jeg bare lurte på om hjemmehjelper som vasker og rydder for syke mennesker og er ansatt for kommunen har fri på helligdager f.eks i påsken? Jobber dere f.eks skjærtorsdag og langfredag eller har dere uansett fri da?

Har vært hjemmehjelp selv,og vi hadde fri på disse dagene.

Husker de fleste ville ha dagen før påske helst,men vi måtte spre de over hele uken før påske

AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldrene mine får hjemmehjelp i helger (søndag inkludert). Når det er påske og jul ogsånt må de si fra om de ikke skal ha det. Er det ikke rart om man skal ha hjemmehjelp kun i hverdager? Trenger vel hjelp ellers også.

Er du sikker på at du ikke blander hjemmehjelp og hjemmesykepleie her? Hjemmehjelper vasker hus og handler inn dagligvarer.

• Liker 2
Skrevet

Du blander ikke hjemmehjelp og hjemmesykepleie, da?

Hjemmehjelp er en person som hjelper til med vasking, rydding, handling etc. Hjemmesykepleien stiller opp med nøvendig helsetjenester som f.eks medisinering, sårstell osv.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet som hjemmehjelp, jobbet vi hver 4.helg i hjemmesykepleien. Så i hverdagen hadde vi enkle stell samt rengjøring og handling. Dette gjorde vi ikke på helligdager eller helger. Men hvis vår arbeidshelg var påskehelgen eller andre helligdager, så måtte vi jobbe da. Nå er det derimot endret slik at hjemmehjelpstjenesten og hjemmesykepleien er helt delt. Da jobber hjemmehjelpen aldri helger og helligdager.

Så jeg antar det er ganske ulikt fra kommune til kommune. Men jeg tror aldri man rengjør på helligdager hvert fall. Man jobber nok bare helligdager hvis det er et samarbeid med hjemmesykepleien.

AnonymBruker
Skrevet

Du blander ikke hjemmehjelp og hjemmesykepleie, da?

Hjemmehjelp er en person som hjelper til med vasking, rydding, handling etc. Hjemmesykepleien stiller opp med nøvendig helsetjenester som f.eks medisinering, sårstell osv.

åja, trodde det var samme ting :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er Hjemmehjelp og hun har alltid jobbet i helligdager. Uansett om det er julaften, langfredag ol. De Eldre skal da ha mat og stell selvom det er helligdag!

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er Hjemmehjelp og hun har alltid jobbet i helligdager. Uansett om det er julaften, langfredag ol. De Eldre skal da ha mat og stell selvom det er helligdag!

Hvis mora di er hjemmehjelp har hun uansett ingenting med mat eller stell å gjøre, så jeg ser ikke helt sammenhengen?

Gjest Spinell
Skrevet

Stell er ikke hjemmehjelpen, men hjemmesykepleiens oppgave.

Skrevet

Dette er det hjemmeSYKEPLEIEN som tar seg av. Hjemmehjelpen vasker gulv, tørker støv osv.

Jeg jobber annenhver helg i hjemmesykepleien og har til dags dato aldri møtt på en hjemmehjelp hjemme hos brukerne i helgene:)

De jobber ikke helg og helligdager. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...