Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om å jobbe 6 mnd i utlandet for et kroatisk firma, og lurer på dette med skatten: Skal jeg skatte bare til Norge, eller til begge landene? Skal jeg levere skattekort på samme måte som i Norge, og skal jeg i så fall gi tabellkortet eller prosentkortet?

Selve arbedsstedet er i et tredje land, har det noe å si så lenge firmaet er registrert i Kroatia?

Veldig forvirret nå

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring Skatteetaten. Det der er så komplekst, og avhenger av hvilke skatteavtaler som finnes mellom Norge og de andre landene, at du ikke vil basere deg på råd du får her. Du skatter generelt der du jobber - med et skattekort fra det landet, men du skal vel uansett oppgi inntekten i utlandet i Norge også, og så kommer det an på om det er dobbeltbeskatningsavtaler osv. i spill. Men ring Skatteetaten, så unngår du baksmell og tull i etterkant.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått tilbud om å jobbe 6 mnd i utlandet for et kroatisk firma, og lurer på dette med skatten: Skal jeg skatte bare til Norge, eller til begge landene? Skal jeg levere skattekort på samme måte som i Norge, og skal jeg i så fall gi tabellkortet eller prosentkortet?

Selve arbedsstedet er i et tredje land, har det noe å si så lenge firmaet er registrert i Kroatia?

Veldig forvirret nå

:sjenert:

Jeg vet at det er egne regler når du er norsk, jobber for et firma registrert i et annet land, og selve arbeidsstedet ditt er i et tredje land. Ta kontakt med Skatt Utland

Skrevet

Du må fortsatt skatte til Norge, ja, jf. sktl § 2-1 tredje ledd. Men hvor mye til Norge og hvor mye til landet du skal jobbe i, vil komme fram av skatteavtalen mellom landene. Som nevnt tidligere her, kontakt Skatteetaten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...