AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Vi låner av og til en hund når eieren er bortreist. Kjempesnill hund, men har fått inntrykk av at hunden ikke er vant til noe slags "rengjøringsrituale" når de kommer inn fra tur, men jeg syns det er litt ekkelt å tenke på at den ikke er rengjort på bena. Den har veldig kort pels, men likevel.. Hva gjør dere?
Gjest Bobler Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Vasker aldri beina om det er tørt ute. Har han tråkket i søle, så tar jeg en klut og vasker over labbene. Aldri hørt om noen som vasker labbene etter hver tur. Så er ikke så rart om hunden ikke er vant med det, er ikke så vanlig å gjøre 2
LeaMichele Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 hvis det er søle ute, eller jeg mistenker at han har tråkka i no fersk dritt så hiver jeg han bare inn i dusjen og skyller beina. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Å? Sier du det altså.. Hmmm.. Men man ville jo aldri gått ute barbent selv for deretter å gå inn uten å vaske seg under bena? Man blir jo helt svart/brun under føttene bare av å gå barbent på asfalt. 1
Gjest Bobler Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Å? Sier du det altså.. Hmmm.. Men man ville jo aldri gått ute barbent selv for deretter å gå inn uten å vaske seg under bena? Man blir jo helt svart/brun under føttene bare av å gå barbent på asfalt. En hund er en hund. Det setter seg også mye rart i pelsen. Det nytter ikke å være superhysterisk ovenfor rengjøring og skitt når du har hund. Du får heller ta en skikkelig vår-rengjøring når hunden reiser igjen. 2
Vegas Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Haha, spyler skitt fra pelsen i dusjen, dette gjøres kun når de er synlig skitten. Jeg hadde ei fanatisk oldemor som vasket potene til hunden sin hver gang den var ute, hadde våte kluter i vesken i tilfelle hunden skulle bli skitten på vei til butikken.det må være slitsomt å ha det sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 hvis det er søle ute, eller jeg mistenker at han har tråkka i no fersk dritt så hiver jeg han bare inn i dusjen og skyller beina. Men om han ikke har tråkka i søle eller dritt da?
mysticmoo Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Jeg tørker over labber og mage med håndkle når vi har vært ute i regn/vått gress osv. Samme når vi har gått i gjørme. 1
Cathrine88 Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 Tørker av labbene med en klut hvis de er sølete og tørker dem med håndkle hvis det regner. En av naboene er så hysterisk redd for at hunden hans skal bli møkkete at han løfter den opp og bærer den hvis han får øye på en sølepytt... 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 Men om de ikke har blitt våte da? Jeg er ikke hysterisk på at hunden blir skitten, men jeg syns det er ekkelt å tenke på all dritten de drar med seg inn. Det er jo egentlig det samme som at vi skulle gått inne med sko. Men dere lar vel kanskje ikke hunden ligge i sofaen? Jeg er egentlig ikke noe begeistret for at hunder skal ligge i sofaen, men nå er han vant til det og han er så liten og med så kort pels at han fryser så lett, så han bruker å ligge i sofaen under pledd
Gjest Survival Skrevet 25. mars 2012 #11 Skrevet 25. mars 2012 Jeg vasker hele hunden etter tur! Ikke for ofte på vinteren damen. Det er ikke alle hunder som trengs og vaskes etter tur. Snakk med eieren på hunden først du.
challenger Skrevet 25. mars 2012 #12 Skrevet 25. mars 2012 Men om de ikke har blitt våte da? Jeg er ikke hysterisk på at hunden blir skitten, men jeg syns det er ekkelt å tenke på all dritten de drar med seg inn. Det er jo egentlig det samme som at vi skulle gått inne med sko. Men dere lar vel kanskje ikke hunden ligge i sofaen? Jeg er egentlig ikke noe begeistret for at hunder skal ligge i sofaen, men nå er han vant til det og han er så liten og med så kort pels at han fryser så lett, så han bruker å ligge i sofaen under pledd Sånn er det å ha hund rett og slett! Det er en grunn til at hundeeiere støvsuger og vasker oftere enn de som ikke har hund i hus:) Vasker aldri bikkja under bena jeg, bortsett fra hvis hun er gjørmete all over, da blir det dusjen. 2
LeaMichele Skrevet 25. mars 2012 #13 Skrevet 25. mars 2012 Men om han ikke har tråkka i søle eller dritt da? ja, da gjør jeg akkurat som resten av de som har svart her, rett og slett ingenting. 1
mysticmoo Skrevet 25. mars 2012 #14 Skrevet 25. mars 2012 Tørker aldri poter med mindre de er våte eller gjørmete. Mine hunder er i sofaen og jeg støvsuger og vasker gulv mer eller mindre hver dag også gitt. 1
Gjest Cessie Skrevet 25. mars 2012 #15 Skrevet 25. mars 2012 Har labrador som elsker vann og søle... Hvis han bare er våt tørker jeg med et gammelt håndkle som vi har til slikt bruk. Hvis han er skitten, så spyler jeg det av enten i dusjen eller med hageslangen og tørker etterpå. Ellers har jeg store, gode dørmatter både ved inngangsdøra og terrassedøra. 1
mysticmoo Skrevet 25. mars 2012 #16 Skrevet 25. mars 2012 Det glemte jeg Mine kan faktisk tørke labbene på dørmatta selv på kommando (bare for moro), men bruker det aldri. 2
Ryvre Skrevet 25. mars 2012 #17 Skrevet 25. mars 2012 Å? Sier du det altså.. Hmmm.. Men man ville jo aldri gått ute barbent selv for deretter å gå inn uten å vaske seg under bena? Man blir jo helt svart/brun under føttene bare av å gå barbent på asfalt. Jeg gjør det. Klarer ikke helt se det store problemet med det. Jeg har også langkost og klut dersom gulvene blir skitne, ellers vasker/tørker jeg beina mine dersom jeg har gått barbeint i vått gress/søle. Akkurat det samme som med bikkja. Er det tørt ute så lar jeg henne bare gå rett inn, har hun gått i søle eller lignende så tørker jeg med et håndklede jeg alltid har liggende i gangen 1
SoftKitty Skrevet 25. mars 2012 #18 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Hvis det er vått ute har jeg et håndkle hengende innenfor døren som jeg tørker labber, ben og mage med før han får gå inn, alt etter som det er nødvendig. Det er han vant til og står pent stille og gir meg et og et ben. Han har lang pels. Er han SKIKKELIG sølete får han en liten dusj under magen osv. Er det tørt ute gjør jeg ingenting med mindre han har tråkket i noe spesielt skittent. Han får være i de møblene han vil (men liker seg best på gulvet). Jeg er ikke så veldig hyperrenslig av meg da...kan godt finne på å gå inn med sko selv. Med hund så må man nesten bli litt mere avslappet på skitt tenker jeg, de er jo dyr de kan ikke være rene hele tiden:P Endret 25. mars 2012 av SoftKitty 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #19 Skrevet 25. mars 2012 Vi låner av og til en hund når eieren er bortreist. Kjempesnill hund, men har fått inntrykk av at hunden ikke er vant til noe slags "rengjøringsrituale" når de kommer inn fra tur, men jeg syns det er litt ekkelt å tenke på at den ikke er rengjort på bena. Den har veldig kort pels, men likevel.. Hva gjør dere? Er det vått ute,må den rett på plassen sin. Der tørker jeg den,og drar over labbene.Så ligger den der og tørker seg. Med stor hund,så blir det dratt inn mye skit,så tørking må til På sommeren spyles den av ute med slange
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #20 Skrevet 25. mars 2012 Har snakket med eieren om det og han sa at visst vi ville så var det bare å tørke i vei, men de har selvfølgelig ikke godt av å bli gnikket og gnudd og såpet inn i tide og utide. En ting er at gulvet blir skittent, men jeg tenker meg på sofa, pledd og puter der du ikke nødvendigvis ser et fotavtrykk, men det er skittent der også. Det er jo det samme som at vi skulle gått inne med skoene føler jeg... Har funnet en slik og en slik på nettet, men ingen av de sender til Norge. Ts her forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå