trifolii Skrevet 26. januar 2004 #21 Skrevet 26. januar 2004 Og til deg som sparte 9000.- Vil tro du har fått kjemperabatter som vil forsvinne i løpet av 1-3 år... Og da sitter du der... Da er det jo bare å ringe til et nytt selskap og få et bedre tilbud... Det følger så vidt jeg vet INGEN fordeler med å være såkalt trofast kunde i bank eller hos forsikringsselskaper lenger. I alle fall ikke de store. (Vet at noen små svært lokale banker kjører ei litt anna linje) Så da gidder jeg ikke være trofast kunde heller... Jeg har en ringerunde hver vår (hovedforfall i april) og jeg sparer tusenvis av kroner på det hver eneste gang. Sist ringte jeg bl.a både Gjensidige og Enter, og selv om han på Gjensidige hadde et fantastisk tilbud om 14% rabatt til meg som er organisert gjennom YS, fikk vi et tilbud fra dem som lå mer enn 5000 kroner over det Enter kunne gi oss. Jeg hadde If fra før, så dette var tilbud til "ny kunde" fra begge selskapene. I tillegg var det delkasko på bilene i tilbudet fra Enter, mens det kun var ansvar i tilbudet fra Gjensidige. Vi har innbo - ca 1000 kroner Reise for to personer (vi dekkes fra vi går ut av døra) - ca 1000 kroner den også. To biler med delkasko, og godt over 30000 km tilsammen - ca 7000 kroner. (Det var kun Enter som hadde sånne priser på delkasko at det lønnte seg å ta det framfor å gamble med kun ansvar) Snart er det april, og da er det på tide med en ny ringerunde. Jeg kjenner flere som har hatt problemer den dagen de virkelig har trengt forsikringene sine. Og det gjelder mange forskjellige selskaper, såvel store som små. Så jeg gidder ikke holde meg til If og Gjensidige av den grunn...
momo Skrevet 27. januar 2004 #22 Skrevet 27. januar 2004 Vi har byttet fra If til Vesta, det sparte vi ganske mye penger på. Bilforsikringen kosta 13500 hos if, vi betaler 6500 hos Vesta. Det er full kasko på en 97 mod. Villa og innbo kosta 5000 hos if, vi betaler 2500 Ellers har vi reise, livs, ufør og barneforsikring, det sparte vi ca 1500 på ved å bytte. :D :D
@shygirl@ Skrevet 3. februar 2004 #23 Skrevet 3. februar 2004 Vi betaler 600 kr/måneden i forsikring på oss selv og i underkant av 14000 pr. år for bilen (30%).... Synes den bilforsikringa er sinnsykt dyr... Virker som dere ligger på omtrent samme prisnivå som oss... Hvordan bytter man forsikring, forresten....? Vi har vårt i en bank hvor vi også har alt av lån, konto osv. Har fått det for meg at det ikke ville lønne seg for oss å bytte uansett hvilket tilbud vi hadde fått.... Tror sambo sjekket opp bilforsikring før forfallet i sommer og fikk tilbud om 20000 pr år....! Helt sprøtt!
Arkana Skrevet 3. februar 2004 #24 Skrevet 3. februar 2004 Hvordan bytter man forsikring, forresten....? Veldig enkelt, bare ta fram telefonen og ring rundt til alle forsikringsselskapene du vet om og be om et tilbud. :blunke:
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. februar 2004 #25 Skrevet 3. februar 2004 300 kr året i Vesta via fagforeningen
philippa starck Skrevet 4. februar 2004 #27 Skrevet 4. februar 2004 Forsikring er dyrt! Vi fikk nettopp en regning på 22.000, men etter en telefonrunde idag, fikk vi den ned 4000,- Likevel er det mye, synes jeg - men den dekker da 2 biler huset innbo seilbåt reise I tillegg forsikrer vi Lille Frø, men det er gjennom banken. Jeg skulle jo absolutt hatt en tabbeforsikring også - mister alltid dyre, flotte ting jeg får.. :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2004 #28 Skrevet 8. februar 2004 Til gjest som jobber for Terra... Hvordan i huleste kan du si at Terra er så mye billigere på forsikring? Terra er jo et av de selskapene som taper flest kunder!!! ( her på kontoret tar vi ca 20 kunder i uka fra dere)... Jo Terra er veldig gode på pris hvis du ber om et tilbud... Men hva skjer etter et år eller to??? Jo- da viser det seg at kunden har fått kjemperabatter (lokkerabatt) (og disse forsvinner jo etter et år eller to), Og da hopper jo forsikringene opp med 30-40 %. Og at dere har like dekninger??? Ehhh.. Hussopp,utett yttertak, "tabbedekning", reiseforsikring??? Prøv igjen lille venn... Ojsann, her trokket jeg visst på noen ømfintlige tær..Det var da absolutt ikke meningen. Vel, for å svare på spørsmålene dine: Jeg vet ikke hvilket kontor du refererer til her, som tar 20 kunder i uka av oss. Men jeg kunne godt tenkt meg å vite det :blunke: .Jeg vet at vi er billigere i mange tilfeller, fordi jeg sitter og sammenligner poliser fra forskjellige forsikringselskaper (med If, Vesta og Gjensidige).Da får du selvsagt et inntrykk av hvilke selskaper som er dyrere enn andre. Gjensidige er ikke så verst, men If er rett og slett uforskammet DYRE!! Hva skjer om et år eller to??? Vi gir jo 10% samlerabatt uansett hvis du har 3 el. flere forsikringer hos oss. De forsvinner ikke om et år eller to. De varer så lenge du har dette antallet dekninger. Så der må jeg dessverre skuffe deg og si du tar feil. Jeg oppfordrer fortsatt deg Thomasine, til å få et pristilbud andre plasser for å sammenligne.
Veronal Skrevet 8. februar 2004 #29 Skrevet 8. februar 2004 Ser at det ikke er alt for mange som har uføreforsikring og livsforsikring - det er noe å tenke på jenter! Vi er forsikret i Gjensidige og har følgende: - villa + innbo + verdi (bunad) - ca. 4000 pr. år (60% rabatt på rør-i-rør!) - bil - ca. 4000 pr. år (full kasko men høyere egenandel - i tillegg 75% bonus ) - livsforsikring + uføreforsikring - ca. 1000 pr år for begge to. I tillegg har vi reiseforsikringer opp i mente via hans og min jobb + sykeforsikringer og pensjonsforsikringer +++ gjennom jobbene våre. Har litt rabatt via fagforeningen også (Akademikerne).
Thomasine Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #30 Skrevet 9. februar 2004 Vi har nå byttet til Gjensidige! Nå har vi forsikringer for 25.000,- pr.år i tillegg til at vi fikk økt innbo-forsikringen! Fortsatt dyrt, men dog... :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå