Thomasine Skrevet 16. januar 2004 #1 Del Skrevet 16. januar 2004 Fikk akkurat forsikringspapirene - og selvfølgelig den "etterlengtede" regningen... Nå skal vi betale 2 terminer à 15.000,- !!! :o Det innebefatter: (innboforsikring) reiseforsikring 2 biler helårs-reiseforsikring hus Vi har forsikring hos if... 30000,- per år er vanvittig mye Hva betaler dere?! Evt. noen som vil anbefale meg andre forsikringsselskaper?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. januar 2004 #2 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg har bare innboforsikring (If) og helårs reiseforsikring (Europeiske), de koster til sammen 1800 kroner året. Samboeren min har bilforsikring (Gjensidige), den koster 5000 i året (full kasko), reiseforsikring får han gratis gjennom Diners Club, og det er et par til han har som jeg ikke husker hva koster, men ikke i nærheten av å være så dyrt som det du nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. januar 2004 #3 Del Skrevet 16. januar 2004 Mannen har innbo forsikring gjennom jobben sin, så den regner vi ikke. Men det er ikke mange kronene i året. I tillegg kommer forsikring på hus, bil og hund på 12420 kroner per år. Vi skal kjøpe en bil til på våren og kommer dermed opp i ca 20 000 pr år. Vi har Vesta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 16. januar 2004 #4 Del Skrevet 16. januar 2004 Aner ikke, pappa betaler :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenny Skrevet 16. januar 2004 #5 Del Skrevet 16. januar 2004 jeg betaler 4000;i året 60%bonus. min bil,men den er registrert på faren min.skulle jeg omreg.den til mitt navn ville det kostet omreg.(vet ikke hvor mye)+forsikringen ville økt til nesten det dobbelte :-? akurat nå synes jeg situasjonen er helt topp,men når jeg en dag kjøper en annen bil,så må jeg reg på meg selv og starter da på scratsj med bonusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. januar 2004 #6 Del Skrevet 16. januar 2004 Man får ofte billig forsikring via fagforeningen. Vi har hver vår. Jeg betaler 3000 for reise, innbo, ulykke, uførhet. (Har ikke eget hus og ikke bil) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 16. januar 2004 #7 Del Skrevet 16. januar 2004 Synes det høres veldig mye ut, men forsikringspris er jo avhengig av veldig mange faktorer: Hvor du bor Størrelsen på huset Diverse fradrag for alarm og annet sikringsutstyr Hvilke biler som forsikres Bonus Din alder Egenandel Og ikke minst hva forsikringen dekker, når uhellet er ute. Vi har forsikret huset, to biler, innbo, barna og har reiseforsikring. Vi betaler ca 11000 i året. Har forsikring i Gjensidige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 16. januar 2004 #8 Del Skrevet 16. januar 2004 Høres veldig mye ut - jeg bruker også IF og betaler ca. 16.000,- pr. år for følgende: Villa Innbo Bil Hund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alf28 Skrevet 17. januar 2004 #9 Del Skrevet 17. januar 2004 Til Allle dere som bruker If ,Vesta, Gensidige o.l. ! Ta kontakt med TerraForsikring , det sparte jeg 9000kr på , og jeg har 1bil(kasko),hus,reise,innbo,uføreforsikring. Terra er en del av Sparebankene rundt omkring. (ikke SR1) Jeg tipsa en kompis på jobben som klagde på høy forsikring på sin mc, han gikk ned 7500kr på totalsummen av alle forsikringene , han var også i If før! Fatter ikke at folk bruker dei førstnevnte store selskapene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise79 Skrevet 17. januar 2004 #10 Del Skrevet 17. januar 2004 Håper du har husket på å sammenlikne villkårene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. januar 2004 #11 Del Skrevet 17. januar 2004 Til Allle dere som bruker If ' date='Vesta, Gensidige o.l. ! Ta kontakt med TerraForsikring , det sparte jeg 9000kr på , og jeg har 1bil(kasko),hus,reise,innbo,uføreforsikring. Terra er en del av Sparebankene rundt omkring. (ikke SR1) Jeg tipsa en kompis på jobben som klagde på høy forsikring på sin mc, han gikk ned 7500kr på totalsummen av alle forsikringene , han var også i If før! Fatter ikke at folk bruker dei førstnevnte store selskapene.[/quote'] Man vet man ikke hvor bra et forsikringsselskap er før man har bruk for det. Du sparer kanskje penger, men når noe har skjedd kan du få store problemer, og de kan ha helt annerledes vilkår enn andre selskaper. Jeg velger forsikringsselskap jeg kan stole på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 17. januar 2004 #12 Del Skrevet 17. januar 2004 Vi betaler 4400 for bil(full kasko) 1100 for reise og innbo. Ulykke gjennom fagforeningen. Også har sambo en innboforsikring som koster 1500 i året. Men den skal vi droppe. Har Vesta forsikring og Jernbanen på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 19. januar 2004 #13 Del Skrevet 19. januar 2004 Om forsikring (av en som jobber i bransjen): Priser på bil er avhengig av: - alder sjåfør - bosted - bilmerke (dens styrker og svakheter) - skadehistorikk på den type bil - bonus - egenandel Priser på villa: - størrelse på huset - alder på huset - beliggenhet - skadehistorikk - sikkerhetstiltak Innbo: - Verdi av innbo - bosted Dette er kun i grove trekk.... Og til deg som sparte 9000.- Vil tro du har fått kjemperabatter som vil forsvinne i løpet av 1-3 år... Og da sitter du der... Ja de største selskapene er gjerne litt dyrere i en prissammenlikning, men da har de heller ikke gitt store lokke/velkomstrabatter... Husk også at det kan koste litt ekstra for bedre dekning og trykkhet av skade... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2004 #14 Del Skrevet 22. januar 2004 alf28 skrev: Til Allle dere som bruker If ,Vesta, Gensidige o.l. ! Ta kontakt med TerraForsikring , det sparte jeg 9000kr på , og jeg har 1bil(kasko),hus,reise,innbo,uføreforsikring. Terra er en del av Sparebankene rundt omkring. (ikke SR1) Jeg tipsa en kompis på jobben som klagde på høy forsikring på sin mc, han gikk ned 7500kr på totalsummen av alle forsikringene , han var også i If før! Fatter ikke at folk bruker dei førstnevnte store selskapene. Man vet man ikke hvor bra et forsikringsselskap er før man har bruk for det. Du sparer kanskje penger, men når noe har skjedd kan du få store problemer, og de kan ha helt annerledes vilkår enn andre selskaper. Jeg velger forsikringsselskap jeg kan stole på. Jeg jobber i en sparebank som har Terra forsikring. Vilkårene er så og si de samme som If og Gjensidige. Terra har veldig gunstige bilforsikringer, g jeg anbefaler som alf28 og ta kontakt med din lokale sparebank (som helt sikker er medeier i Terra-gruppen AS). Det koster ingenting og spørre om et tilbud for å sammenligne. If er faktisk et av de dyreste forsikringsselskapene! Ikke har de bedre betingelser enn andre heller. Hos Terra får du 10% samlerabatt på hver forsikring, hvis du har 3 eller flere forsikringer der (og det har jo dere).Jeg tipper du Thomasine, kan få forsikringen din iallefall 10 000kr billigere hos Terra. Lever polisen din hos Terra (lokale sparebank) og få en uforpliktet prisvurdering. Det er mitt tips :blunke: Håper vi får høre om prisforskjellen hvis du får et pristilbud fra Terra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 22. januar 2004 #15 Del Skrevet 22. januar 2004 - 6700 i året på bil nummer 1 i delkasko (if 70%, 1987 mod) - 6000 på nybil i året på fullkasko (volvo forsikring, 50%, 2004 mod) så har jeg en trippelpakke med reiseforsikring, innbo og personforsikring som jeg betaler straks over 4000 for i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 22. januar 2004 #16 Del Skrevet 22. januar 2004 For bilen betaler vi.........3020 Reiseforsikring...............753 Innbo........................... 832 Ulykke/livsforsikring.......2640 Totalt: 7245 pr. år. -Mer enn nok, spør du meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest-nå Skrevet 23. januar 2004 #17 Del Skrevet 23. januar 2004 Til gjest som jobber for Terra... Hvordan i huleste kan du si at Terra er så mye billigere på forsikring? Terra er jo et av de selskapene som taper flest kunder!!! ( her på kontoret tar vi ca 20 kunder i uka fra dere)... Jo Terra er veldig gode på pris hvis du ber om et tilbud... Men hva skjer etter et år eller to??? Jo- da viser det seg at kunden har fått kjemperabatter (lokkerabatt) (og disse forsvinner jo etter et år eller to), Og da hopper jo forsikringene opp med 30-40 %. Og at dere har like dekninger??? Ehhh.. Hussopp,utett yttertak, "tabbedekning", reiseforsikring??? Prøv igjen lille venn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 23. januar 2004 #18 Del Skrevet 23. januar 2004 Vi har forsikring hos If. Betaler ca 9000 kr i året. Vi har -villaforsikring -reiseforsikring -ulykkesforsikring -innbo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 25. januar 2004 #19 Del Skrevet 25. januar 2004 Vi er totalkunde hos Gjensidige og har nå fått årsinnbetaling på 29 000,- Dekker: -2 biler -2 hus med innbo (skal selge det ene når vi er feridg oppusset, så da forsvinner halve kostnaden) -Reise -Ulykke -Barneforsikring Iallefall er det mye :o (men vi er veldig fornøyd med gjensidige da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2004 #20 Del Skrevet 25. januar 2004 Det var voldsomt! Vi betaler 5000 i året. Det er for en bil, hus og en ulykkesforsikring. Innbo betaler jeg igjennom medlemskapet i forbundet. Vi tegnet den ulykkesforsikring på meg(100.- to g i året) bare for å få tre forsikringer. Det var lønnsomt. Reiseforsikring har vi utenom til Europeiske. Det koster oss 600 i året for begge om jeg ikke husker feil. Synes du skal ta deg en ringerunde til de ulike selskapene for tilbud. Kan være lønnsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå