AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Jeg får full overgangsstønad og er alene med 1 barn. På "slippen fra NAV står det at jeg trekkes fra tabell 7104 (altså skatteklasse 1), og det er ca 2300 kr av overgangsstønaden som er på ca 13 000 kr i mnd. Har siden i fjor vært ringevikar, men "bare tjent" 17 000 kr siden jeg mottar overgangsstønad i tillegg og denne summen trekkes jeg 36 % av. På selvangivelsen står jeg oppført i skatteklasse 2, mens jeg på slippen fra nav står oppført i tabell 7104. Hva er i såfall det riktige? Bør jeg ringe skattekontoret i morgen og høre? (fikk igjen penger på skatten, men er usikker på om det er riktig, siden jeg er ikke vet hvilken skatteklasse som er rett)
Grisejenta Skrevet 26. mars 2012 #2 Skrevet 26. mars 2012 Jeg brukte skatteklasse 2 (?) Hadde full overgangsstønad, og betlate 2% skatt. Jeg fikk igjen på skatten i år :D
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #3 Skrevet 26. mars 2012 Spiller ingen rolle om du kun har OS eller tjener 1 mill. Som enslig forsørger så skal du skatte i klasse 2.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #4 Skrevet 26. mars 2012 Spiller ingen rolle om du kun har OS eller tjener 1 mill. Som enslig forsørger så skal du skatte i klasse 2. SKAL, eller kan? Hva skjer da? Når det står skatteklasse 2 på selvangivelsen, mens papirene fra nav står det at de har mottat info fra skatteetaten om at jeg skal skattes etter tabell 7104(skattekl.1) ???
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #5 Skrevet 26. mars 2012 Nja. Har aldri hørt om kan i forhold til skatteklasse, men selvfølgelig, vil du skatte mer så kan du muligens få gjøre det. Hva med å la skattetrekket bare stå dersom du har mulighet til de tog rett så selvangivelsen din. Mer igjen på skatten. Jeg har i mange år skattet i klasse 2. Plutselig en gang så fikk jeg selvangivelse hvor det sto klasse 1. Rettet det bare og fikk null problemer. Jeg har skattet i klasse 2 på OS, full jobb, samboer, AAP osv.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #6 Skrevet 26. mars 2012 Hmm...ok... Trodde det ble rett med tanke på at jeg fikk ektra inntekt i tillegg til overgangsstønaden. Rart at det da står skatteklasse 2 på selvangivelsen, hvis jeg siden i fjor har vært i skatteklasse 1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå