AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Jeg startet å jogge jevnlig for cirka en måned siden, var helt utrent før. Men jeg merker at magen av en eller annen grunn blir stor under joggeøkten! Ikke at det plager meg så fryktelig mye akkurat, men jeg lurer jo litt på hvorfor. Jeg er ganske slank, så det er ikke akkurat fett som presses frem, men kanskje luft (sliter generelt litt med luft i magen)? Ser jo litt rart ut når magen er flat før joggeturen, og når jeg kommer hjem igjen ser den ut som en ballong Andre som har opplevd det samme?
Gjest Tidssone Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Du spiser nok for mange fluer på veien. 8
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Åh dere da, jeg klarer vel ikke å slutte å spise fluene, de er så gode! Men ja, magen min er sær skjønner jeg.. Håper det blir bedre etter hvert som jeg blir SUPERBRA trent Eller kanskje jeg bare må slutte å sluke luft aka puste når jeg jogger. Vanskeligheter, vanskeligheter... 1
Mr.Omg Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har samme problem. 30min med jogging og magen er på vei ut. Og etter 1 time med styrketrening ser det ut som om jeg har ølmage 1
Strikkemamma Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 det er det jeg alltid har visst, trening er ikke bra for kroppen. 6
Mr.Omg Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 det er det jeg alltid har visst, trening er ikke bra for kroppen. Jeg tror du har rett!. Jeg begynte å trene for å komme i form og ikke for større mage. Men etter hver trening så er jeg sliten OG får stor mage. Og jeg klør i nesa også. Trening virker jo direkte usunt når jeg tenker meg om 1
Gjest *Maja* Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Jeg har irritabel tarm og jogging hjelper med med fordøyelsen. Men jeg blir jo ikke oppblåst av å jogge? Snarere tvert imot. Har innovermage. Hva spiser og drikker du før joggingen? Merkelige greier. Hvor lenge etter joggingen er du oppblåst? Endret 25. mars 2012 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #11 Skrevet 25. mars 2012 Luft i magen? jeg fiser som et uvær etter trening. 2
Gjest Solsmil Skrevet 25. mars 2012 #12 Skrevet 25. mars 2012 jeg blir også litt sånn, men er ikke så veldig ille. men merker at den blir større, både under kondisjon og styrketrening. Jeg har ihvertfall tidligere konkludert med at det er luft, uten at jeg egentlig har så veldig mye peiling,
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #13 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har merket det samme, bare med styrketrening. Ser feitere ut etter at jeg er ferdig enn jeg gjorde før økten. Selv drikker jeg mye vann under treningen, minst en halvliter, gjerne mer, i løpet av relativt kort tid, og tenker at det er det som gjør at magen eser ut. Vann tar jo litt plass. Men om det er dette som er årsaken aner jeg ikke...
OhMickey Skrevet 25. mars 2012 #14 Skrevet 25. mars 2012 Du svelger sikkert endel luft under joggingen, kanskje i forbindelse med at du drikker vann? Ville egentlig ikke tenkt så mye på det og se om det ble bedre etterhvert, prøv å bruke en annen flaske å drikke av under joggeturen kanskje?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #15 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har noe av det samme, men tror ikke det er relatert til vann eller luft. Jeg har veldig svai rygg, og når jeg løper så løper jeg jo ikke helt rett i kroppen, så da blir magen presset litt fremover, og når jeg er sliten så tar ikke kroppen automatisk og retter seg opp og holder inne magen.
vinterspeil Skrevet 26. mars 2012 #16 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har alltid hørt at det er viktig å dra navlen INN når man trener styrke. Vet ikke om det kan være likt med jogging? Det høres litt slitsomt ut på en lang tur da, men det er kanskje noe å jobbe med for å få bedre holdning?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #17 Skrevet 26. mars 2012 Jeg vil tippe det har noe med mellomgulvet å gjøre. Den store muskelen der (diafragma) er den viktigste pustemuskelen, og får kjørt seg siden du puster tyngre når du løper. Når diafragma presses ned, presses alle invollene under denne vekk, og den enkleste "retningen" å presse er mot fremre bukvegg. Er ikke sikker altså, men vet at slapp diafragma kan gi gravidmage hos en del ellers slanke jenter. Den eneste måten å korrigere det på er å trene kjernemuskulaturen generelt.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #18 Skrevet 26. mars 2012 Jeg har alltid hørt at det er viktig å dra navlen INN når man trener styrke. Vet ikke om det kan være likt med jogging? Det høres litt slitsomt ut på en lang tur da, men det er kanskje noe å jobbe med for å få bedre holdning? Å gå rundt og holde inn magen er ikke å anbefale. Det kan resultere i vond rygg, og ikke får man pustet skikkelig heller.
Frøkna20 Skrevet 27. mars 2012 #19 Skrevet 27. mars 2012 Har samme problemet når jeg jogger, og eg drikker ikke vann under 'økte' men etterpå og magen blir betraktelig mye større, men normal igjen til dagen etter
vinterspeil Skrevet 27. mars 2012 #20 Skrevet 27. mars 2012 Å gå rundt og holde inn magen er ikke å anbefale. Det kan resultere i vond rygg, og ikke får man pustet skikkelig heller. Jeg synes ikke det er det samme å holde inn magen som å dra inn navlen. Sistnevnte strammer bare kjernemuskulaturen. Kan godt puste med magen likevel. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå