Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er på utkikk etter en sånn lekematte til baby i gummi. Den må gjerne være av denne "puslespill" typen som man kan ta fra hverandre, da vi kommer til å drasse med oss denne flere steder.

Har jo sett forskjellige sånne matter opp igjennom, med tall, figurer og fine farger. Men nå, når jeg gjerne skulle kjøpt en slik en selv, så finner jeg ikke ut hvor jeg kan kjøpe den :gjeiper:

Det funker jo selvfølgelig med en "kjedelig" ensfarget, hel treningsmatte også, men.. jo flere farger og kruseduller det er på ting, jo bedre tolmod har knøttet til å ligge på magen å studere ;)

Noen som kan komme med tips/linker? :)

Edit: ..og ja, en ting til: den må gjerne være kvadratisk (i alle fall ikke veldig smal og lang) og helst ikke så veeeldig stor.. :sjenert:

Endret av Knøtteliten
Skrevet

Babyutstyrsbutikker, lekebutikker, Nille, Biltema. Forskjellige størrelser på de. De som de har på babyutstyrsbutikker er ofte store, 12 el 16 brikker tror jeg. Den fra Nille og Biltema har 9 brikker. Men det fine med de er jo at du selv kan bestemme hvor stor og hvilken fasong den skal ha.

Skrevet

På Nille har de en slik en til veldig billige penger ;)

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi hadde både fra Nille og BR leker - likte best den fra Nille :) Den fra Biltema hadde han hos mamma, men den var ikke noe god. Tynn og ekkel...

AnonymBruker
Skrevet

Babyshop kjøpte vi vår, og selv om den var fin og fargesprakende, var den upraktisk da mini ble rundt 6 mnd og begynte å pille opp hjørnene på tallene for å gnage på de... Han fikk mange tenner tidlig, så det hendte titt og ofte at han gnagde løs litt som han svelget. Den ble tilslutt kastet, og til nestemann kjøper jeg en hel ensfarget en, så får han heller få et speil eller lignende foran seg når han skal trene... :)

Skrevet

Vi har også puslespillmatte, den går snart i søpla. Den tiltrekker seg så utrolig mye hår og bøss under, og der er jo plent umulig og få det bort, har støvsugd, vasket, børstet, tou name it :sjenert: Nå som mini har begynt og demontere matta får han bøss og hår over hele seg...

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sånne puslespillmatter fra Nille, kostet 169,- for 9 ruter pluss en litt tynnere kant rundt hele. Vi har 4 stk som vi har satt sammen til en stor i lekekroken. Den blir litt elektrisk og samler litt skitt, men her har det bare vært å støvsuge den. Og blir det sølt noe annet er det bare å skylle av eller vaske med klut. Er storfornøyd! Fordelen med en slik en er at den holder lenge, for det er ikke såå lenge fra de små begynner å komme seg rundt til de faktisk sitter stille på matten og leker. Og har man flere så kan man bygge hus av den osv. Anbefales! :)

Skrevet (endret)

Takk for alle tips hittil :)

...jeg hadde aldri tenkt over de problemene noen av dere nevner med puslespillmattene og gnagende småbarn..så fint å bli advart! ;)

Og det med dritten som samler seg..får tenke litt på den da...har trossalt en katt som røyter endel :gjeiper:

Noen av dere nevner elektrisitet, er det forskjell på det også? Eller rettere sagt, er det noen som er mindre elektriske og knitrer/trekker til seg hår og dritt enn andre? Nå ser jeg igrunn for meg at alle gummimatter i mer eller mindre grad blir elektriske, men... Hadde vært greit å unngå "verstingene" ;)

Endret av Knøtteliten
Skrevet

Aner ikke om noen er værre enn andre, vår er fra Nille i hvert fall...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker kun at den fra Nille blir elektrisk når jeg skal flytte på den, da knitrer det litt når jeg løfter på den. Har aldri fått støt av den, verken jeg eller ungen. :) Det er nok derfor den tiltrekker seg litt ekstra støv. Min har ikke gnaget noe særlig på matten, har holdt seg til lekene sine heldigvis. Men det er jo forskjellig. Men hun hadde en periode der hun prøvde å løfte/ta av alle kantbitene da. Så om du er perfeksjonist som jeg så kan det bli irriterende å sette de på igjen hele tiden.. :sjenert::fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...