Gjest imli Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Har aldri gjort det før, men vurderar det... Er det trygt? Korleis reknar ein ut kor mykje ein evt må betale i toll?
Rara Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Heisann! Dette er like trygt som QXL og FINN. Altså, det finnes en del fake og noen svindlere der ute. Men så lenge du betaler med paypal har du en forholdsvis god garanti om du blir svindlet. (Har retten til å kreve penger fra selgeren via paypal DISPUTE) Det er også lurt å sjekke karakterene fra de du skal kjøpe av. Jeg personlig har bare blitt svindlet en gang, og da fikk jeg tilbake hvert øre via Paypal For å regne ut toll og skatt: http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564 Lykke til! Endret 25. mars 2012 av Rara
marsy Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Har aldri gjort det før, men vurderar det... Er det trygt? Korleis reknar ein ut kor mykje ein evt må betale i toll? søker du på ebay.no får du opp alle som sender til Norge (og slipper å finne noe kjempefint som ikke sendes utenfor USA). Jeg har vært fornøyd med alt jeg har kjøpt. Sjekk at de du kjøper av har god rating (se på stjernene). Det er få ting man betaler toll på, men husk at det er moms på alt over 200kr. Frakten kommer vanligvis opp automatisk. jeg har kjøpt alt fra kjoler, sko, plakater/trykk, lader til fotoapparat, tilbehør til elektronikk.. osv jeg har kun kjøpt én merkevare, som var conversesko. sammenlignet med mine originale sko, og kunne ikke se forskjell, så er ikke sikker på om det er kopi eller ikke (men går ut ifra at det er en god kopi, de kostet ihvertfall kun 280 kr inkl frakt...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå