AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Dette høres helt skrullete ut men skitt au...: Jeg smiler sjelden. Det er en dårlig vane som kommer delvis fra dårlig humør/depresjon og delvis av at jeg sitter mesteparten av dagen alene og derfor ikke har noen grunn til å smile. Nå har jeg forsøkt å smile sammenhengende noen minutter, bare for å teste, og musklene i ansiktet mitt verker omtrent som om de skulle vært utsatt for styrketrening. Tydelig at de musklene ikke er vant til å bli brukt noe særlig ja... :gjeiper: Når jeg snakker med folk ser jeg nesten ut som en surmulende bulldog, og kjaker og lepper og alt bare henger ned. Jeg ser rett og slett sur ut hele tiden. Og det ønsker jeg å gjøre noe med, for jeg har fått flere kommentarer på at jeg ser mye bedre ut når jeg smiler, og det gjør jo de fleste mennesker. Så det jeg lurer på er om det går an å trene musklene i ansiktet på linje med andre muskler i kroppen, slik at man klarer å opprettholde et positivt og smilende ansiktsuttrykk i mer enn 5 minutter av gangen? :gjeiper:
OhMickey Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Haha, for ett problem Jeg smiler mye i løpet av en dag, og har en deltidsjobb som kassadame, hvor jeg smiler i 8timer i strekk. Har vondt i "smilemusklene" etter jobb, så detmå jo være en hell off a workout Du får prøve å smile litt mer kanskje, gjør litt fine ting. Ett naturlig smil er ikke tungt å gi, mens et påtatt ett gjør at selv mine smilemuskler skjelver
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Haha, for ett problem Jeg smiler mye i løpet av en dag, og har en deltidsjobb som kassadame, hvor jeg smiler i 8timer i strekk. Har vondt i "smilemusklene" etter jobb, så detmå jo være en hell off a workout Du får prøve å smile litt mer kanskje, gjør litt fine ting. Ett naturlig smil er ikke tungt å gi, mens et påtatt ett gjør at selv mine smilemuskler skjelver Hehe ja, det er nok litt sært kanskje. Det er heller ikke noe fysisk ved ansiktet mitt som skulle tilsi at jeg skal se så sur ut, det er bare en dårlig vane (jeg kan ofte ha det bra og være glad og fremdeles se sur/nøytral ut) og det at jeg er deprimert og sitter mye alene. Men jeg tenker som så at når andre muskler kan trenes, så må vel de i ansiktet kunne gjøre det og? Om ikke annet til å bli mer utholdende, slik at man orker å se glad ut/viste at man er glad i mer enn noen minutter. :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå