AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Noen som har erfaringer fra salg av sminke og parfyme på finn.no? Ser jo at det ligger ut en del annonser med ulike sminke og velværeprodukter, men blir det solgt? Har selv en del neglelakker fra chanel, dior osv. som kun er blitt brukt 2-3 ganger. Har også en del parfymer som er blitt brukt 1/10 av flasken. Tenker jo da selvfølgelig å selge dette ganske billig. Men er det marked for det? Ville du ha kjøpt "brukte" produkter selv?
bettypaige Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Aldri i livet om jeg ville ha kjøpt brukte produkter hos ukjente. Blir kvalm bare av tanken!
Sophia. Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Jeg ville aldri kjøpt brukte produkter fra ukjente. Ikke av venner heller, for den saks skyld.
Gjest Frkfreken Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Ser ikke helt problemet, sålenge det ikke er noe man har kommet i kontakt med med fingrene, talg fra ansiktet osv. Men tror kanskje det er mer marked for bytting, det skulle finnes en nettside el. Det er jo mange som shopper mye på nettet og ender opp med endel produkter som ikke faller i smak.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Nei, nei, nei! Har man noen ubrukte neglelakker eller parfymer kan man gi det vekk til noen man kjenner eller kaste det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 Jeg kunne kjøpt brukte neglelakker om de kom i "bulk" til god pris. Bakterier overlever ikke i neglelakk.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Herlighet, http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32683514 . 100kr for en brukt leppestift feks! Hvor dum går det ann å bli.. Ingen betaler 100kr for å kanskje ta imot smitte.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 Jeg kunne kjøpt brukte neglelakker om de kom i "bulk" til god pris. Bakterier overlever ikke i neglelakk. Bulk? Men er enig med de fleste her, ville ikke ha kjøpt sånn selv. Men neglelakker og parfymer er jo ikke i kontakt med hud eller fingre. Tenkte å kanskje prøve fordi jeg trenger penger(derfor vil jeg ikke bare gi bort dyre produkter), og dette er produkter som har blitt brukt 2-3 ganger og bare står som pynt i badehyllen. Liker ikke å kaste ting som ikke er brukt opp. TS
Sweetpea25 Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 Kunne aldri falt meg inn å kjøpt brukt sminke, nei!
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #11 Skrevet 25. mars 2012 Dere vet det går an å desinfisere sminke, eller? Som FrkFreken ser ikke jeg helt problemet. Hadde nok ikke kjøpt en brukt leppestift, men øyenskygger eller annen sminke i "pulverform" kunne jeg godt ha kjøpt for en billig penge. Parfyme og neglelakk også, forsåvidt. Men det er en fordel å vite hvor gammel sminken er... Særlig om det er snakk om våt- og/eller kremprpdukter (som jeg hadde vært mer skeptisk til). 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #12 Skrevet 25. mars 2012 Jeg hadde kjøpt parfymer om jeg ville ha dem. Har ofte fått halvtomme parfymeflasker fra venner fordi de ikke vil ha dem mer, hvorfor ikke. Jeg liker å dufte godt, og gjerne forskjellig hver gang jeg er ute, så jeg liker parfymer
HedvigR Skrevet 25. mars 2012 #13 Skrevet 25. mars 2012 Kunne kjøpt neglelakk og parfyme, men ikke noe brukt ansiktsminke. Men det skulle nok vært ganske billig før jeg hadde kjøpt det.
Gjest Swarovski Skrevet 25. mars 2012 #14 Skrevet 25. mars 2012 Tidligere var det litt salgs/bytte-aktivitet på forumet til Heidi Øksendal http://www.heidioksendal.com/forum/ Usikker på hvor mye "liv" det er der nå. (Lenge siden jeg har vært der.) ps. Du må logge inn for å se bomkjøpsmarkedet.
mEditari Skrevet 25. mars 2012 #15 Skrevet 25. mars 2012 Om sminken bare er swatchet ser jeg ikke noe problem i. Negllakker er også ok, men da må det være BILLIG - lett å få tak i rimelige negllakker. Selv bruker jeg swatchet sminke etc som Give Aways på bloggen, men kun fra pumpe, eller produkter som er swatchet og ikke brukt på kroppen. Jeg er hygienisk, men man kan aldri garantere at sminke ikke drar med seg smitte, så da ville jeg heller latt være.
Burn Skrevet 25. mars 2012 #16 Skrevet 25. mars 2012 Om sminken bare er swatchet ser jeg ikke noe problem i. Negllakker er også ok, men da må det være BILLIG - lett å få tak i rimelige negllakker.Selv bruker jeg swatchet sminke etc som Give Aways på bloggen, men kun fra pumpe, eller produkter som er swatchet og ikke brukt på kroppen. Jeg er hygienisk, men man kan aldri garantere at sminke ikke drar med seg smitte, så da ville jeg heller latt være. Hva betyr "swatchet"? Hvor får du tak i rimelig neglelakk?
mEditari Skrevet 25. mars 2012 #17 Skrevet 25. mars 2012 Swatchet vil si at produktet er brukt til å påføre fargen på hud, teip, ark, men ikke i ansikt eller på lepper. Som når man ser på testere i butikk, men her er det da kun én som har tegnet en strek på hånden sin én gang feks. Om man bestiller på nett kan man gjøre noen bomkjøp, og det merker man gjerne så fort man ser produktet på huden - da er det stort sett hånden som får gjennomgå Rimelig negllakk får man tak i overalt på nett. Men også andre steder. Fjorårets kolleksjoner selges gjerne rimelig. For noen uker siden dro jeg med meg 5 nydelige Essie negllakker fra en frisørsalong, det kostet meg 149,-. Derfor er ikke folk så villige til å kjøpe brukt, med mindre det er latterlig billig. Man kan evt prøve seg på et slags pakketilbud der du selger sminken gruppevis eller sortert etter farge etc. Mulig det blir lettere da. Men regelrett brukt sminke egner seg best å gi bort til venninner (husk å rense!) eller i søpla.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2012 #18 Skrevet 25. mars 2012 nei det hadde jeg aldri gjort! ukjente bakterier i ansiktet mitt..æsj.
Burn Skrevet 26. mars 2012 #19 Skrevet 26. mars 2012 Swatchet vil si at produktet er brukt til å påføre fargen på hud, teip, ark, men ikke i ansikt eller på lepper. Som når man ser på testere i butikk, men her er det da kun én som har tegnet en strek på hånden sin én gang feks. Om man bestiller på nett kan man gjøre noen bomkjøp, og det merker man gjerne så fort man ser produktet på huden - da er det stort sett hånden som får gjennomgå Rimelig negllakk får man tak i overalt på nett. Men også andre steder. Fjorårets kolleksjoner selges gjerne rimelig. For noen uker siden dro jeg med meg 5 nydelige Essie negllakker fra en frisørsalong, det kostet meg 149,-. Derfor er ikke folk så villige til å kjøpe brukt, med mindre det er latterlig billig. Man kan evt prøve seg på et slags pakketilbud der du selger sminken gruppevis eller sortert etter farge etc. Mulig det blir lettere da. Men regelrett brukt sminke egner seg best å gi bort til venninner (husk å rense!) eller i søpla. Takk for forklaringen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå