Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står på selvangivelsen min at pengene ikke blir lovet overført i juni, slik det pleier for vanlig arbeidstakere (?).

De kan enten komme i juni, juli eller august.

Står likevel at de fleste vil få pengene i juni, men noen som vet hva det avhenger av? Hvem får pengene raskest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som ikke endrer noe som helst på selvangivelsen vil mest sannsynlig få de i juni. Deretter kommer resten, de som har endret, i september og oktober.

Skrevet

Vi får pengene når vi får dem. Jo mer komplisert selvangivelsen er, jo lengre tid tar det å behandles. Jeg har alltid fått pengene i juni, både når det var noe å endre på og når det ikke var det. En kollega på jobben var blant de siste som fikk pengene sine i fjor, selv om han ikke hadde noe å endre. Da regner jeg med at det er litt tilfeldig det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke helt forskjellen fra tidligere år jeg, noen som kan forklare?

Isj, håper ikke jeg får sent, ønsker å ha de som feriepenger siden jeg tjente opp så lite i fjor! Jeg har både endret på gjeld og har samboer som er selvstendig næringsdrivende...

AnonymBruker
Skrevet

I min selvangivelse står det at det er endringer i år, fra tidligere år. Pengene utbetales ikke på en konkret dato (som pleier å være rundt 20. juni).

Gjest Spinell
Skrevet

Også tidligere år har skattepengene blitt utbetalt til ulike tidspunkter. Forskjellen i år er at de utbetales fortløpende, ikke bare til noen få bestemte datoer.

Jeg har hatt mindre endringer i selvangivelsen i mange år, og med unntak av i fjor har jeg fått skattepengene utbetalt på tidligste tidspunkt. I fjor var endringen min akkurat like liten som tidligere, men da fikk jeg pengene til siste mulige tidspunkt. Man bør mao ikke gamble på at skattepengene skal utgjøre et kjært tilskudd til feriepengene, med mindre man har lagt hovedferien til oktober.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Ingen i Norge som vet hvem som får når.

Ikke ring å spør heller, for det kommer ikke noe dato hos noen, det er utbetalinger systematisk, og kan ikke sees lenger :flau:

Vi må bare vente.

Sjekke at det er riktig kontonummer på deg, eller om du vil ha det på utbetalingskort må du sjekke at du har rett adresse i folkeregisteret.

Skrevet

Det kommer helt an på hvor i bunken/køen din selvangivelse ligger vil jeg tro.

Det kommer når det kommer. Ingen vet når!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg endret på selvangivelsen min ifjor og fikk utbetalt tilgodehavende i siste puljen ... i oktober.

Iår får jeg enda mer penger igjen, har ingen endringer så jeg satser på ekstra feriepenger :jepp:

Da jeg ringte dem ifjor sa de at jo mer endringer og mer avansert selvangivelsen er, jo senere får man det man har tilgode.

Endret av Jytte
Skrevet

Jeg har hatt endringer nesten alle årene siden jeg begynte å levere selvangivelse, inkl i fjor, og har alltid fått pengene i første pulje.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom endringer og når du får pengene. Det er mange uten endringer som får i siste pulje, og mange med endringer som får i første.

Har alltid hatt endringer selv, og fått pengene i første pulje. I år regner jeg med at jeg får senere, siden jeg har endret betraktlig på likningsverdien på boligen min. Regner med at den blir tatt ut til manuell kontroll. Men på den annen side, kommunen jeg bodde i i 2011 er liten, så mye mulig de rekker alle manuelle kontroller før første utbetaling.

Alle selvangivelser går gjennom en maskinell kontroll - de som har "rare" tall eller endringer som skatteetaten har bestemt at skal undersøkes nærmere blir plukket ut til videre kontroll. Noen av disse er enkle og kjappe å kontrollere, andre ting tar mer tid.

Men alt i alt, det kommer an på hvor i bunken/køen du havner, og hvor stor den bunken er i din kommune.

Sånn enkelt fortalt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...