Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man jobber som selger med provisjon, har man også krav på en fastlønn? I så fall hva ligger dette gjerne på? Får man det uansett hvor mye eller lite man selger?

Hvis man blir syk - hvordan beregnes sykepenger?

Takk på forhånd :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

*dytte*

Jeg stiller spørsmålet fordi jeg skal på et jobbintervju som selger, og vet ikke hva som er "normalt" eller hva jeg kan forvente i forbindelse med lønn (vet det er provisjonsbasert).

Takk!

AnonymBruker
Skrevet

*dytte*

Jeg stiller spørsmålet fordi jeg skal på et jobbintervju som selger, og vet ikke hva som er "normalt" eller hva jeg kan forvente i forbindelse med lønn (vet det er provisjonsbasert).

Takk!

Jeg jobber ikke som selger, men annet yrke under provisjonslønn. Jeg har ingen fastlønn i utgangspunktet, men en garantilønn som går over 2 mnd. Dvs. at gjennom 2 mnd deler de lønna mi på antall timer jeg har jobbet, og om jeg har havnet under garantilønn for min stilling (132 kr/timen), gir de meg mellomlegget. Garantilønn er som regel beregnet lavere enn vanlig timelønn. Så jeg kan måtte leve en mnd på minimal sum med penger, da oppgjøret ikke blir tatt før den 2.mnd. Derfor har jeg lært meg å leve med en god buffer som kan dekke opp dette eventuelle tapet.

Sykepenger regner de ut over de siste 3 lønninger. Da deler de dette også opp, og får dagslønn som jeg får utbetalt som sykelønn.

AnonymBruker
Skrevet

Når man jobber som selger med provisjon, har man også krav på en fastlønn? I så fall hva ligger dette gjerne på? Får man det uansett hvor mye eller lite man selger?

dette er meget forskjellig..men du vil bli opplyst om dette på intervju og slikt.

jeg jobbet på et sted hvor jeg hadde fast timelønn pluss provisjon.

var jeg syk fikk jeg min fastlønn som sykepenger.

Skrevet

Heisann! Jeg har jobbet som selger i snart et år nå og får både timelønn og provisjon. Vår tabell er slik.

Når du har jobbet i under 2 måneder: 80 kr i timelønn

Over to måneder: 100 kr i timelønn

Over et halvt år: 110 kr i timelønn

Med alt fra 300, 400 i provisjon. Kommer ann på om du jobber med tlf, upgrade eller face2face.

Lykke til :)

Skrevet

Heisann! Jeg har jobbet som selger i snart et år nå og får både timelønn og provisjon. Vår tabell er slik.

Når du har jobbet i under 2 måneder: 80 kr i timelønn

Over to måneder: 100 kr i timelønn

Over et halvt år: 110 kr i timelønn

Med alt fra 300, 400 i provisjon. Kommer ann på om du jobber med tlf, upgrade eller face2face.

Lykke til :)

Og er du syk får du bare penger for timelønn selvsagt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...