Gå til innhold

Biltur i Norge

Anbefalte innlegg

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg har tenkt å invitere vennene mine på en biltur i Norge. Selv har jeg ikke reist så mye. Hva er verdt å se og oppleve i Norge?

Vi blir tre voksne med to barn på 6 og 2 år. Vil gjerne se naturen på en 2-3 dagers biltur. Vi starter fra Oslo regionen.

Er det noen som har konkrete forslag, ruter, hotelanbefalinger?

Alle tips mottas.

Videoannonse
Annonse
Gjest IngvildSF
Skrevet

Hunderfossen i Øyer, litt nord for Lillehammer, er jo alltids verdt et besøk. Eventuelt dyreparken i Kristiansand. Spørs igrunn hvilken vei dere tenker å kjøre ;)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Hunderfossen i Øyer, litt nord for Lillehammer, er jo alltids verdt et besøk. Eventuelt dyreparken i Kristiansand. Spørs igrunn hvilken vei dere tenker å kjøre ;)

Vi kan kjøre hvilken som helst vei.

Jeg tenkte å bruke f.eks 3 dager på reisen med 2 overnattinger og flere stopp på veien. Altså starte hjemmefra kl 8, kjøre i noen timer for å komme et sted, være der i noen timer for å så kjøre videre.

Ideen med dyreparken i Kristiansand likte jeg veldig godt. Men hvordan utvide den?

Skrevet

Jeg tenkte å bruke f.eks 3 dager på reisen med 2 overnattinger og flere stopp på veien. Altså starte hjemmefra kl 8, kjøre i noen timer for å komme et sted, være der i noen timer for å så kjøre videre.

Ideen med dyreparken i Kristiansand likte jeg veldig godt. Men hvordan utvide den?

Dere kan jo utvide turen med et besøk i Sommarland i Bø, Telemark. Der er et fint badeland som sikkert ungene vil like.

AnonymBruker
Skrevet

Langedrag. Så kan dere fortsette turen over Hardangervidda, og videre mot Bergen. Men det tar nok litt mer enn 2-3 dager, dersom dere vil kjøre helt til Bergen.

Gjest IngvildSF
Skrevet

Man kan overnatte i dyreparken, hvis man vil det, og man kan også bo på campingplass i nærheten (vi pleide å være på Justøya). Mandal er en fin småby om sommeren, vi har venner der, og pleier støtt å ta oss en båttur blant annet. Vet det er en del fyr man kan overnatte på. Ellers vet jeg ikke om så mye. Vi har "alltid" gjort omtrent det samme. Vekslet mellom sørlandsferie med venner, eller trøndelagstur hos familie.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Da har jeg tenkt å kjøre Oslo --> Verdens Ende i Tjøme --> (overnatte ved Kristiansand) og neste dag til Dyreparken i Kristiansand.

Har dere flere ideer til hva vi kan finne på på veien frem eller tilbake? Skal vi kjøre samme rute hjem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...