Gå til innhold

Litt felles tankespinn her

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke snakke med noen om dette, i venneflokken min, mannen min er bortreist på firma reise i 2 uker til.

Saken er den at jeg har et barn på 14 år her, han er hos meg på avlastning, dette er en helg i mnd, ikke regi av Barnevernet, men i regi av kommunen, jeg blir kalt privat avlaster.

Men cluet er det at jeg ser ting hos han jeg ikke liker. Han har diverse diagnoser, deriblandt Me.

Hos oss er han i full fart, herjer og leker, slapper sjelden av. Jeg hadde en hel helg opptak av han på Videokamera, for å dokumentere hva vi gjør. Siden jeg selv har ME, så tok jeg kontakt med han jeg selv fikk diagnosen ME av for å vise han dette. Hjemme hos mor er han alltid sliten, hun holder han hjemme fra skolen fordi han ikke orker, mens venner av foreldrene samt naboer, som er felles kjente hos begge parter her, sier at når han er hos de på besøk er han i full fres.

I papirene hos sykehuset står det at han får diagnosen ME etter påtrykk fra mor.

Han er supersmart, ikke noe problem der, men vi merker at hve gang han snakkermed moren sin når han er hos oss, går han inn å setter seg i stua og sier at han må slappe av. Så etter 3 min er han i full vigør igjen.

Han har ikke noe problem med å bli med på butikken å kjøpe snop, men han gidder ikke hvis ikke han får det.

Jeg sliter litt, vet at han ikke har det så godt, han sier at moren sier nei til ting, og da må jeg bare følge etter.

Hadde dere bare oversett dette. Jeg hadde en kompis av meg som er lege, nevrolog ( ikke han samme som gav meg diagnosen da) og han var hos oss i fjor sommer i 2 uker han gutten var her, han sa ikke noe om at han var lege, og han konkluderte med at det han så ikke stemmer overens med diagnosen ME.

Hva ville dere ha gjort??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Men hva for slags rolle spiller det om han har den diagnosen eller ikke? Tenker du at moren kan ha munchausen von proxy syndrom?

AnonymBruker
Skrevet

Men hva for slags rolle spiller det om han har den diagnosen eller ikke? Tenker du at moren kan ha munchausen von proxy syndrom?

Fordi han har fått en diagnose han ikke har " rett til" å bære. Pluss det at ja jeg ser at moren bruker han som en unnskyldning til å få sympati. Han har i dag fortalt at han var hos tannlegen på fredag, da hadde han 17 hull, hvor 2 var dype. Hva for noe sier jeg, jo sier han for mamma sier at jeg er så syk at jeg må få snop hele tiden, og jeg spiser bare nugatti. Jeg tilbyr han vanlig pålegg her, hos oss er det ikke nugatti i hus, men da vil han ikke ha mat, det er det eneste han spiser, Moren er stadig hos lege med han, men de finner ikke noe galt

Skrevet

Jeg ville definitivt bedt om en konsultasjonstime hos barnevernet ja. Du kan drøfte saken anonymt. Jeg har ikke greie på ME, men hvis barnet virkelig har ME, så bør det vel ikke være så aktivt som det er når han er hos dere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han blir påvirket av moren! Det er moren som smitter over de følelsene sine, om dere skjønner? Mor er redd det feiler barnet noe, hun bekymrer seg, tar ham med til legen, prøver å gjøre ham bedre, og barnet blir på en måte sånn at når mor er der, så er det noe galt med barnet, eller hva jeg skal si.

Jeg vokste opp litt på samme måte, bare at hjemme var jeg en inneslutta og sjenert unge fordi moren min var ikke helt som andre mødre, mens ute med normale folk, var jeg en veldig normal unge. Det er faktisk den dag i dag slik at jeg er annerledes hos min mor og i nærheten av henne enn andre. Og det er pga ting hun har fått meg til å tro, eller føle.

Dette er vanskelig å forklare.. Men jeg anbefaler deg å drøfte det med barnevernet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...