Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen her som bor langt av sted pga mannens jobb?

Min mann har fått et tilbud down under, så nå vurderer vi å ta med 2 barn og flytte for et par år.. Dette virker veldig spennende, men samtidig litt skummelt. Jeg synes det er vanskelig å vurdere, for jeg aner ikke en gang hva jeg skal lure på.

Vet at jobben hans holder leilighet til oss, men mer vet jeg ikke enda, da mannen skal i møte om dette en gang i neste uke. Hva er vanlig å lure på? Kunne vært greit å vite litt før dette møtet, slik at vi kan stille de riktige spørsmålene.

Jeg kommer jo til å miste min inntekt, og jeg forlater et liv med gode kolleger. Ungene blir evt å gå på internsjonal skole. Jeg selv er usikker på min rolle i det hele. Blir jeg å være hjemmeværende husmor, mon tro?

Hvordan er det egentlig å bo så langt borte fra alt og alle man har blitt vant til?

Ble litt rotete, men håper noen har tanker å dele med meg her. Alle erfaringer og refleksjoner mottas med stor takk- både positive og negative.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et vanlig vilkår å stille er at arbeidsgiver også ordner med jobb til partner. Det er ikke veldig enkelt å få seg jobb i Aussie, og med mindre man blir boende i et strøk med mange hjemmeværende "tilreisende" koner, så blir man fryktelig ensom. Det er for øvrig ganske vanlig at partner pakker sammen seg, sitt og barna og flytter hjem igjen i løpet av første året, da de ikke orker å bli gående hjemme i et ukjent miljø uten omgangskrets.

AnonymBruker
Skrevet

Et vanlig vilkår å stille er at arbeidsgiver også ordner med jobb til partner. Det er ikke veldig enkelt å få seg jobb i Aussie, og med mindre man blir boende i et strøk med mange hjemmeværende "tilreisende" koner, så blir man fryktelig ensom. Det er for øvrig ganske vanlig at partner pakker sammen seg, sitt og barna og flytter hjem igjen i løpet av første året, da de ikke orker å bli gående hjemme i et ukjent miljø uten omgangskrets.

Takk for svar!

Hvis arbeidsgiver ikke kan ordne jobb til partner, kan en da argumentere for at inntekten hans bør være såpass høy at ikke familien taper på dette, tro?

Huff, det høres ikke helt bra ut, det du sier her. Har du erfaringer med Australia ellers? Mye som er annerledes fra her hjemme?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Hvis arbeidsgiver ikke kan ordne jobb til partner, kan en da argumentere for at inntekten hans bør være såpass høy at ikke familien taper på dette, tro?

Huff, det høres ikke helt bra ut, det du sier her. Har du erfaringer med Australia ellers? Mye som er annerledes fra her hjemme?

Nei, lønna hans kan naturligvis ikke argumenteres opp grunnet ditt frafall av inntekt. Da dere som par velger at du sier opp jobben og blir med han. Han blir jo ikke beordret, men velger selv å ta jobb der borte.

Ja, det er veldig annerledes. Politisk sett er samfunnet svært høyrevridd i forhold til hva vi er vante til, men klimaet er jo deilig, da.

AnonymBruker
Skrevet

Dere leier jo ut huset deres her hjemme, slik at dere ikke har noen utgifter til å bo.

Australia er langt avgårde og jeg ville tvilt på å flytte så langt. Men innen Europa og USA hadde jeg ikke tvilt et sekund. Etter å ha sett litt på betingelser og slikt da. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...