Gå til innhold

Fyllekjøring med hunden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere om å gå tur med hunden når man har drukket alkohol? Hvor går promillegrensen?

Holder meg anonym, for det er sikkert noen som skal kjefte meg ut for å spørre om noe sånt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fyllekjøring gjelder når man styrer en maskin. Å gå tur med hunden så lenge man klarer å gå nogenlunde rett ser jeg ikke problemet med. Er man helt snydens må hunden i min mening være like dressert som en politihund og ikke frykte noe, ellers vet du ikke ordet av det før den har bitt noen og må avlives.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke ulovlig å rave rundt med alkohol innabords. Så lenge man kan gå, så ser jeg ikke problemet.

Er ille hvis man blir liggende døddrukken i en grøftekant med hunden, men det har jeg vel aldri sett.

Har tatt mange turer med hunden med vel mye innabords, men jeg er såpass klar, selv om jeg ikke er edru at jeg vet hva jeg gjør og hvor jeg går. Dessuten er vel frisk luft bare bra for å forbrenne litt av alkoholen :fnise:

Så mitt svar er vel på promillegrensen at så lenge man ikke klarer å stå oppreist og bare faller overende så har man ingenting annet å gjøre enn å sove av seg rusen, hjemme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel ikke fyllekjøring men fyllgjengeri? :klo:

Skrevet

Hehe, gå tur med bikkja må vel være greit. Ridning, kjøring med hest og sykling er ulovlig med promille ;-)

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

det har jeg gjort 1 gang :gjeiper: gikk en time i skogen med vofse. følte meg brisen :gjeiper: så ikke ut som om hunden brydde seg om det :gjeiper: hun gikk uten bånd stort sett hele tiden :) ja, hun var nesten like lydig som en politihund :)

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Skrevet

Å rusle en siste runde i en stille gate eller vei før man legger seg er vel ikke noe stort problem selv om man er relativt animert. (Husker en nyttårsaften da jeg var den siste i nabolaget som hadde gått kveldsrunde med hunden i nysnø og sporene mine, som gikk litt på kryss og tvers, skapte en del munterhet kan man si... :sjenert: ). Og så er det selvfølgelig viktig at hunden er komfortabel med en eier som er litt på en snurr.

Er man så full at man ikke står på bena og det er fare for at man blir liggende i en grøft, bør man ikke begi seg ut på tur. Steder med mange mennesker og/eller trafikk bør man jo også unngå.

• Liker 2
Gjest Cessie
Skrevet

Bikkja hadde sannsynligvis nektet å bli med hvis jeg hadde drukket. Han liker ikke folk som er beruset, sannsynligvis fordi han ikke er vant til det (her i huset drikkes det alkohol hvert jubelår, sånn cirka).

Skrevet

Bikkja hadde sannsynligvis nektet å bli med hvis jeg hadde drukket. Han liker ikke folk som er beruset, sannsynligvis fordi han ikke er vant til det (her i huset drikkes det alkohol hvert jubelår, sånn cirka).

Er hunden skeptisk, så bør man naturligvis la den slippe og sørge for at noen andre lufter den når man selv har drukket.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hehe :) Takk for mange morsomme svar.

Ja, men da skal vi fortsette med det. Går ikke om jeg er helt snydens, men det er jeg meget sjelden. Og da er det gjerne etter hunden har lagt seg, og ikke trenger mer tur for idag. Tassen synes fulle folk er stas, de finner på så mye morsomt. Han har alltid fått bli med på fester hjemme og elsker oppmerksomheten :D

Har blitt mange morsomme turer, blant annet tissetur med to store hunder på glatta. Det var konsentreringsoppgave! Følte meg som om jeg fyllekjørte da.

Det jeg er redd for, er hvis det skjer noe. Da mister man kredibilitet fordi man lukter alkohol eller virker beruset.

Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med det så lenge hunden ikke reagerer på det. Min hund har ikke noe problem med mennesker i beruset tilstand og vi har kost oss masse sammen mens jeg har vært små beruset. Jeg synes det er godt med en liten luftetur før jeg legger meg og det synes hunden min også:) Dersom man ikke klarer å gå skikkelig blir det jo noe annet.

Gjest Bobler
Skrevet

Så lenge man oppfører seg og ikke sovner i en grøft, ser jeg ikke problemet med det.

Fyllegikk med hunden i går kveld jeg. Han måtte da tisse før han la seg, og hverken jeg eller samboer var edru. Jeg klarte ikke gå rett en gang, men null stress, han bryr seg ikke så lenge han får seg en tur. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg går alltid ut med hunden når jeg kommer hjem fra byen i 3-4 tida på natta, gjerne veldig beruset. Bikkja elsker fulle folk og festligheter, så han har ingen problemer med å bli med på fylletur. :ler:

Jeg har oppdaget at han er litt roligere og passer litt mer på når jeg er berusa på tur med han, så han merker nok en forandring, men det er bare positivt for min del. Han pleier også å få gå løs, da er han super på innkalling også. :)

Skrevet
Hva mener dere om å gå tur med hunden når man har drukket alkohol? Hvor går promillegrensen?

Tror det ville gå bra, jeg. Bare hunden er edru..

Gjest enirac
Skrevet

Så lenge du er edru nok til at du har kontroll på bikkja og deg selv, så er det vel greit.

• Liker 1
Skrevet

Min syntes det er dritkult å være med på tur om jeg har drukket, spesielt om jeg har drukket litt mer enn jeg burde!

Han går "løs" med langline og får snuse på alt han vil og gå steder han normalt ikke får (inni busker, og neddi grøfter) og tusler etter meg når han er ferdig der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...