Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag hadde jeg en noe ubehagelig opplevelse.

Jeg mottok en mail fra en bekjent som syntes det var veldig leit å se at ekteskapet mellom mannen min og meg hadde tatt slutt, og hun lurte på hvordan jeg hadde det.

Jeg ble helt :hakeslepp:

Vi er jo fremdeles sammen, og jeg skjønte ikke hvor hun hadde dette fra.

Det kom fram til at hun hadde funnet mannen min sin profil på Bearshare, hadde sett at hans sivilstatus sto på single, og at han hadde unge vakre jenter som venner på profilen, noe hun antok han ikke ville hatt dersom han fremdeles var i et forhold med meg. Den siste vennen ble lagt til for et døgn siden.

Igjen ble jeg helt :hakeslepp:

Hun tok en skjermdump og sendte meg på mail, så jeg fikk se hva hun snakket om med egne øyne.

Da jeg fortalte dette til mannen reagerte han på en måte jeg ikke forventet.

Han ble rasende! Han hevdet at noen måtte ha tatt kontroll over profilen hans, fordi han hadde unnlatt å velge sivilstatus, og han hadde ikke vært inne på profilen sin siden han opprettet den for en del uker siden.

Det er noe som skurrer veldig med måten han reagerte på, og ikke minst historien hans, men jeg kjenner ikke nok til Bearshare til å sette fingeren på hva det er som er galt.

Så derfor spør jeg om andres historier med Bearshare.

Hvordan fungerer det?

Er det andre som har opplevd at deres konto på Bearshare har blitt overtatt og brukt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nettopp derfor jeg sverger til LimeWire.

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde bearshare...men det var det fæleste...mannfolk hadde penis bilde som profil bilde og masse folk som tok kontakt uten at jeg hadde fylt ut profilen i det hele tatt! jeg vet ingen ting om de kan bli brukt av noen andre MEN pga reaksjonen du beskriver tviler jeg...

AnonymBruker
Skrevet

limewire, bearshare og andre sånne programmer brukte jeg en del sånn rundt 1999 - 2001, etter det gikk jeg over til ed2k, og etter det var det torrents. klarer lissom ikke helt å skjønne hvorfor folk fortsetter å bruke sånn dritt som limewire, bearshare, når det er såpass alment kjent at virus, ormer, falske filer og annen dritt florer rundt de programmene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg var egentlig ikke ute etter alternativer til Bearshare, men det er vel kjekt å få tips til senere bruk.

Det er i alle fall ingen andre av de som har svart som har opplevd at profilen har blitt overtatt av noen andre etter at alt er slettet fra brukerens side.

Det var det jeg antok.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg var egentlig ikke ute etter alternativer til Bearshare, men det er vel kjekt å få tips til senere bruk.

Det er i alle fall ingen andre av de som har svart som har opplevd at profilen har blitt overtatt av noen andre etter at alt er slettet fra brukerens side.

Det var det jeg antok.

ikke opplevd noe i den duren. men regner med det er en profil man kan hacke seg inn på som alle andre profiler. men hvor sannsynlig det er at noen vil hacke seg inn på profilen hans? en helt vanlig mann i norge...

Skrevet

Det var det jeg antok.

Klarer man å lure noen til å laste ned en trojaner (via en filnedlastingstjeneste for eksempel, men det kan fint skje på andre vis) kan man i prinsippet gjøre hva som helst. Da blir det som om man sitter foran maskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...