Salt Skrevet 16. januar 2004 #1 Skrevet 16. januar 2004 Er det uhøflig å la være å gå på en fest av den grunn at jeg bare føler for å slappe av hjemme, spise sjokolade og se på såpeserier, legge meg tidlig og ha en rolig fredagskveld? Det bør legges til at personen som holder festen er mer en bekjent enn en venninne av meg (hadde det vært en nær venninne hadde jeg selvfølgelig gått), og at det kommer en 60- 70 stykker, så sånn sett blir det ikke lagt så veldig merke til.
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2004 #2 Skrevet 16. januar 2004 Er det en helt vanlig fest (ikke noe jubileum e.l.) synes jeg ikke det er uhøflig å si nei takk! Men du kan kanskje si i fra at du ikke kommer... Hilsen Lille meg
aline Skrevet 16. januar 2004 #3 Skrevet 16. januar 2004 Nei!! Det er absolutt ikke uhøflig å svare nei til en festinnbydelse når man faktisk føler for/har større behov for å være hjemme å slappe av! Jeg sier nei også til gode venner jeg, dersom jeg faktisk ikke har lyst, også tar jeg det heller igjen en dag jeg faktisk har lyst. Og siden det kun er en nær bekjent, og det kommer 60-70 stk så ville jeg ikke engang TENKT på å fått dårlig samvittighet over å tenke på deg selv først!! Ta fredagskvelden alene du! Det er viktig at du tenker på deg selv også.
Gjest GreenSky Skrevet 16. januar 2004 #4 Skrevet 16. januar 2004 Jeg synes du skal gjøre som du vil, jeg. Det er jo ingen som kan tvinge deg til å feste uansett. Hvis du har sagt til h*n at du helt sikkert kommer, kan jeg skjønne at h*n kanskje ville bli litt snurt. Ellers ikke. Ellers tenker jeg ofte slik som deg - at jeg ikke orker å gå. Det har hendt at jeg har måttet "tvinge" meg selv til å gå - og har hatt det kjempegøy. Gjør som du føler for du, Salt! God helg!
mamma21 Skrevet 16. januar 2004 #5 Skrevet 16. januar 2004 Synes ikke det virker uhøflig. Å hvis det er en helt vanlig fest(med i tillegg så mange folk), er det vel ingen som legger merke til det uansett...!
Mandy Skrevet 16. januar 2004 #6 Skrevet 16. januar 2004 Uhøflig, nei. På ingen måte. Føler du for å være hjemme, så blir du hjemme (med GOD samvittighet) Ingen vits i å true seg til å dra på en fest man ikke har lyst til å gå på.
Gjest care Skrevet 16. januar 2004 #7 Skrevet 16. januar 2004 Nei, jeg synes ikke det er uhøflig. Har man behov for å slappe av, så skal man først og fremt ta hensyn til seg selv. De fleste har forståelse for dette. :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2004 #8 Skrevet 16. januar 2004 Dette er noe du selv velger, og ingen har rett til å mene noe galt i om du ønsker å slappe av en kveld istede for å dra på fest.
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2004 #9 Skrevet 16. januar 2004 Syns ikke det er uhøflig av deg å takke nei hvis du har behov for å gjøre noe annet! Ta fredagskvelden fri du, og gjør det du har aller mest lyst til! :D K
Gjest Zalomine Skrevet 16. januar 2004 #11 Skrevet 16. januar 2004 Burde ikke være tvil engang, du er BUDEN på en fest, du er ikke BEORDRET! Du har lov til åsvare ja, at du kommer, eller nei, at vi ikke kommer. Kos deg med hjemmekveld. (NÅ skal jeg også reise hjem... men jeg har vært på jobb til nå jeg )
Salt Skrevet 17. januar 2004 Forfatter #13 Skrevet 17. januar 2004 Takk for svar alle sammen, jeg ble hjemme og hadde en herlig, avslappende fredagskveld
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2004 #14 Skrevet 17. januar 2004 Poenget med innbydelse er at man kan takke ja/nei. Vær hjemme med god samvittighet. Enda er det ikke tvangsparty/fest i Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå